…sa batem campii cu gratie, doamnelor si domnilor!

apocalipsa postcoitum

abia aştept să particip la spectacol aş înnoda funda la cortină
strapontinele ar exploda spectatorii s-ar prabuşi în fossă
noi ne-am ţine în braţe exact ca acum în mijlocul scenei
de frică ne-am strânge tare la maxim mi s-ar strivi sânii
de pieptul tău slăbănog a quoi bon ne-ar şopti sufleurul
muribund printre ciolane osânză ficaţi brăţări pălării
noi ne-am ruga să ne ierte iartă-ne domnule că da
iartă-ne domnule că nu
iartă-ne domnule că am mai vrea
tu ai profita să mă pipăi pe fese m-ai ciupi
mi-ai şuiera fierbinte arsură între umăr şi gât
uite apocalipsa mea uite ce bunoacă e ea
din culise s-ar apropia de noi fredonând o manea
taraful şi copilul minune doar dintr-un pipăit
şi a şi ieşit eşti bună de făcut copii minunato
oh mama mea oh viaţa mea
oh tată mea culpa

ce-ţi trebuie ţie poezie ce-ai tu cu moartea
cu încrederea în ăştia cu nemurirea sufletului
la ce bun uite ne suflă moşu din groapă el e bătrân
sau mort e cumpărat el ştie clar că va veni curând
tu mângâie-mă bine nu simţi şi tu că vine
ţi-am mai zis îţi repet tu eşti femeie nu om
ai dinţii buni ţâţe mari uter nu e nevoie să fii creator
lasă-i pe ei să scrie tu fă-mi doi gemeni graşi
lipiţi poftim aşa ca noi acum în mijlocul scenei
cu sala holbându-se la mâna mea dreaptă pe sânul tău stâng
la limba mea pierind după a ta printre dinţi
linişte în sală, actori!
spectatori
văzători
nevăzători
vom juca spectacolul nu vă panicaţi
relaxaţi-vă primiţi-ne în voi
jocul nostru artişti ai poporului lui
fără să ne dăm huţa pe franghiile astea căzute din cer
să aşteptăm cu toţii apocalipsa în linişte
cassa închisă uşile blocate opriţi celularele
ascundeţi lornioanele de văzut nu veţi vedea
ab-so-lut-ni-mic
mic

erecţia mea va tâşni uriaşă
peste capetele voastre cu pene şi stuf
va ploua din tavan va inunda lojele
acizi proteină pură şi napalm
burta ei priviţi-o cu atenţie
va creşte până vă va sufoca
veţi vrea la aer afară mult aer
în plămânii voştri chirciţi
un doi trei ca altele în nouă
i se va rupe şi mie la fel
va arunca peste voi vă vor arde
lăturile lumii din care-aţi venit
şi plozii cei graşi
siamezii lu tata
vor hali nehaliţi
ce-a mai ramas din voi
dar tu popor
frate de cruce
spectator
actor
văzător-nevăzător
cum credeai că va fi ea
apocalipsa

21 responses

  1. Of… sunt doar un cititor si prin urmare ar fi o obraznicie sa vorbesc ex-catedra… si ar mai fi obraznicie si sa pretind ca as fi mai mult decat un cititor… Dar asta nu inseamna ca nu as avea dreptul la opinie, fiindca poezia nu este asa, doar pentru un numar atat de infim de critici pur-sange – vezi un Daniel Cristea Enache, si de ce nu, un C. Stanescu…
    Dar poate ca, de ce nu as indrazni mai mult – mai ales ca astazi, eseistii – carora eu le spun ezoteristi – judeca de pe pozitia unor demiurgi tot ce misca pe aici, prin Romania!
    E usor sa fi eseist cum la fel de usor e sa fi semidoct!
    Un gandac, si la figurat si pe latineste, isi exprima insatisfactia deunazi cu privire la „impresia” unor bloggeri cum ca „daca au blog de poezie” se cred poeti… Si ranjind, piticul, cauta sa-si sustina teoria invocand in sprijinul acesteia o imagine a matematicilor superioare care ar conditiona fiintarea poeziei autentice: un eseist de doi lei, individul! Din cauza unor astfel de ipochimene, as fi tentat eu uneori sa depasesc limitele decentei! Dar de ei, corifeii acestia de balegar, s-a ocupat mult mai bine cu „disectia”, un C. Stanescu! Asa ca am sa trec mai departe, cu precizarea ca am tinut sa-mi sustin altfel „critica” personala cu referire la poezia aceasta!
    Ca cititor spun asa:
    – Expresivitate iesita din comuna;
    – Cuvinte si imagini de un erotic violent, care insa intr-o alta asezare pe hartie ar fi dus direct la vreo „Pula Fashion”… dar tu ai strunit bine imaginile… te-ai jucat cu limitele pana la care puritanii nu pot a lesina, si totusi n-ai ajuns la obscen!
    Spunea odata o doamna, care e psiholoaga si mai scrie si pe la Dilema, ca unii scriu despre „trudnica lor viata sexuala” in versuri… si zambea triumfator, cezaric… ca si cum ar fi sezut cocotata pe vreun jilt de 306 m – adica cam cat Turnul Eifel!
    Nici pe departe la tine asa ceva… cum nici la mine abilitatea si dorinta de a face din text pretext la vreun ezoterism sinistru!
    Poezia ta evident e Made in Soul! Iar un Tenebrio Molitor n-are cum a explica despre adancimile fiintei tale! Eu am sa zic altfel, nu ca eseistii mitraliati blajin de C. Stanescu, am sa zic ca citind poezia aceasta am avut impresia ca asist la o piesa de teatru! Scrisa cu nerv, piesa! Cu acelasi nerv cu care recita un Caramitru sau odinioara Cozorici!
    As zice ca e o piesa de teatru scurta si condensata! As zice ca e sublima!
    As zice ca pe langa „piesa ta de teatru”, „Eminescu versus Eminem” e cel mult de-un fad pseudoboem!
    Zic asa fiindca lecturand-o am zarit tabloul mortii – interpretarea mea! Tabloul mortii, zic, fiindca pe langa ca actul erotic, „mimat” atat de violent, se pare ca este in impas de a avea loc, chiar de-ar fi ca-ntr-un tarziu nesperat sa se produca, el ar fi atat de scurt si de unic, incat pentru restul timpului nu va ramane loc decat de nefiinta!
    Nu sunt de-acord, religios vorbind, cu titlul poeziei – dar nu inseamna ca nu recunosc talentul cu care tu strigi pana la disperare pacatul jalnic al oricarui om, foamea „secundara” (prin durata) dupa eros! Un eros care se pare ca in cazul tau nu a fost generos! Voluptatea ta cred ca este de vina… arderea mocnita continua a unei tanjeli neobisnuite dupa fructul iubirii!
    Strigi atat de tare incat, ca om, recunoscandu-ti limitele omenesti esti totusi in stare sa-l imbunezi si pe Dumnezeu, prin sinceritate…
    Nu te rusinezi si conduci bine pe Autostrada Poeziei, autostrada la care si eu m-am referit pe blogul meu!
    Citind poezia ta am vazut intuneric… iar din cauza aceasta nurii femeii in calduri doar i-am ghicit! Pe alocuri am intuit lumina unei candele, totusi… si spere ca nu o candela a laicului! Sau poate ca ai folosit scena aceasta, slab iluminata, din unicul motiv ca esti mai mult decat decenta… si ca doar visele tale uneori scapa… dar numai pana la obscen!
    Felicitari!
    Am terminat!

    Iunie 26, 2007 la 2:26 am

  2. Dumnezeule, Ronin, asta este chiar rasfat…:)
    te invit la castel, la un ceai de fructe de padure! il meriti.

    yours

    Iunie 26, 2007 la 9:41 pm

  3. anonimenea

    Dumnezeule Ronin, (atentie la virgula lipsa) ceea ce i-ai oferit scenaristei nu este un rasfat, este un orgasm intelectual apocaliptic in toata regula. Cred totusi ca judecata si spiritul tau critic au fost puternic influentate nu atat de mesajul acestei poezii, cat mai ales de faptul ca autoarea poeziei este de sex opus. Dupa cum bine spunea bunica mea, hormonu bate neuronu. In ceea ce priveste valoare poeziei, nu ma pot pronunta pentru ca ma vad din nou nevoit sa recunosc ca ma depaseste.

    Iunie 27, 2007 la 1:08 am

  4. anonimenea, este foarte posibil sa ai dreptate. m-ar interesa sa aflu, totusi, mai ales daca poemul te depaseste si, ca atare, nu il poti valoriza in vreun fel, de ce crezi ca judecata si spiritul critic al lui ronin „au fost puternic influentate nu atat de mesajul acestei poezii, cat mai ales de faptul ca autoarea poeziei este de sex opus”? la tine asa se intampla? oferi autorilor de sex opus „orgasm intelectual apocaliptic in toata regula”, doar pentru ca „hormonu bate neuronu”:)

    ma distreaza teribil reactia ta, asa ca iarta-ma ca zambesc!

    spune-mi cum trebuie sa fie un text literar care sa te satisfaca. voi face tot posibilul sa te vad in satisfactie maxima. smile again.

    Iunie 27, 2007 la 1:59 am

  5. Domnule nimeni,
    parerea dumitale este incastrata bine intre virgulele lelei zise si bascalie.
    Crede-ma ca nu ma intereseaza deloc faptul ca viscerele tale sufera de nevoia vreunor demonstratii de casus belus de la umbra unei umbre.
    Scenarista, nu am avut deloc intentia sa te flatez! Chiar mi-a atras atentia poezia aceasta, ca de altfel multe altele! Si da, gasesc ca, astazi unele doamne ofera poezie mai bine decat epigonii imbracati in straiele eseistilor cu picioare scurte. Am observat ca anumiti domni(?) sub „protectia” subtire a unor inchipuiri cu referire la propria persoana, incep sa delireze crezandu-se patronii Agorei din vechime… numai ca la Agora se vindeau si animale, si sclavi pentru orice fel de nevoi! Iar domnii acestia nu sunt decat niste fameni, incapabili de a iubi femeia asa cum este si prin urmare incapabili de a iubi femeia, poezia! Ei nu pot decat a pazi usile stapanilor care-i lefuiesc, si atat, de pe postura eunucului! Iar astazi, se pare ca e trendy rau in a fi eunuc!

    Iunie 27, 2007 la 2:06 pm

  6. ronin, de ce oare am eu impresia ca doamna/domnul anonimenea a venit la mine, din pagina ta…?!:)

    ma bucur ca imi aduci cititori atat de greu de multumit. sper ca va veni vremea in care-mi va spune: finally, OK.

    Iunie 27, 2007 la 6:44 pm

  7. S-ar putea sa ai dreptate…
    s-ar putea sa fie niste fiinte frustrate care au avut loc in pagina mea, dar fata de care mi-am reconsiderat pozitia eliminandu-le…
    Cat despre cititori, eu n-as fi atat de entuziasmat de prezenta lor…

    Iunie 29, 2007 la 12:54 pm

  8. R, am observat ca nu se mai poate comenta la tine pe blog. why?
    multumesc pentru ca mi-ai facut loc, fara sa ti-o cer, pe biroul tau de lucru. acum, esti si tu la mine, pe terasa de unde contemplu campii…

    Iunie 29, 2007 la 1:24 pm

  9. S, am reflectat asupra acelei ziceri „… nu-ti aduce cititori”… stii tu la ce ma refer! Si m-am gandit, chiar asa – Ioana are dreptate, even she has a damn name.. 🙂
    Problema este ca sunt atat de multe de facut pe lumea asta, iar eu sunt atat de mic, si atat de obosit dinainte de vreme in a-i citi pe marii nostri, incat realizez cat ar fi de ridicul ca sa poftesc la un numar variabil sau invariabil (zero) de cititori! 🙂
    Ma gandesc ca nu pot pretinde, din cauza formatiei mele profesionale, ca ceea ce fac ar fi mai mult decat un hoby! Vezi tu, ti-am facut loc pe biroul meu fiindca mi-ai parut a fi un prieten virtual care cere credinta fata de faptele sale si nicidecum fata de persoana sa! Si fiindca scris frumos ai… Cat despre niscaiva fapturi jalnice, numindu-ma pe mine Dumnezeu, sa-ti zic ca am gresit mergand cu politetea pana intr-acolo incat sa ma tin de nare ca sa nu vars la mirosul sec al prostiei!
    Traim intr-o lume in care uneori, sau deseori, vorba lui Arghezi cum ca numai porcul se bucura cand ii spui „maestre”, este foarte verificabila aceasta zicere! Si eu am verificat-o… pe cativa porci!
    Acum… vezi tu… nota distinctiva a micimii se afla acolo unde raspunsul se lasa asteptat foarte mult… iar cand acesta intr-un tarziu catadicseste sa vina, atunci este vag, pretios si constipat! La tine nu am aflat asta! Si cum am spus, cu mult inainte de a injgheba cu tine aceste discutii – care ma onoreaza profund – te-am mai citit! Desi pe alocuri, am unele intrebari pe care nu am indraznit totusi sa le formulez si nici ca am de gand sa o fac pe viitor!
    Prea curand nu cred ca am sa mai poposesc in acest spatiu virtual… mai ales ca in curand voi vizita ce-a de-a doua patrie a mea, Elvetia!
    Te imbratosez vartos si te rog sa nu renunti la scris, orice ar zice „amicii” Lui Dumnezeu!

    Iunie 30, 2007 la 3:29 am

  10. R, pune-mi acele intrebari. ai adresa mea de mail. astept.
    si… drum bun!

    Iunie 30, 2007 la 1:13 pm

  11. Sorin DespoT

    măăăi… mie mi-e cunoscută scriitura. nu pot acum să îmi dau seama ce şi cum dar miroase a ceva cunoscut. 😛

    do I know you? 😀

    sd

    Iulie 2, 2007 la 7:07 pm

  12. sorin, iti propun un portret virtual stil picasso (cu accent pe i nu pe o, caci era spaniol, nu francez; poate mai invata cineva ceva de aici…:):

    pune gura langa ochi, lasa creierul la vedere, deasupra mazgaleste mult par, strange panza dupa uscare, pune-o in valiza, trage fermoarul, inchide lacatelul si ingite cheia. nu o lasa neinsotita in aeroport. stii ce se poate intampla…

    voila

    nu cred ca ai de unde sa ma cunosti

    Mme Chanel vers Lacroix (rive gauche)

    Iulie 2, 2007 la 7:56 pm

  13. Sorin DespoT

    dap. poate nu personal… dar eu scriitura asta o ştiu. 😉
    am chestia asta… pot recunoaşte mîna unui autor după starea pe care o lasă. 😀
    acum… long shot, dar încerc.
    cînd e sf. ion?

    sd

    Iulie 2, 2007 la 8:11 pm

  14. in romania de pe pamant!? pe 7 dec.

    la noi, pe pe marte, e in primul patrar colt cu steaua polara pe canicula.:) cred ca relizezi dimensiunile potopului…

    imi frec antenele in semn de salut si ma urc in ultima arca. vii?

    Mme Satelix & Cleopatrax

    Iulie 2, 2007 la 8:19 pm

  15. Sorin DespoT

    ok. salutare, necunoscuto. marţiano. 🙂
    mai citesc.

    sd 😀

    Iulie 2, 2007 la 8:58 pm

  16. blackmetal

    ăăăăăăă ?

    Iulie 7, 2007 la 11:44 pm

  17. biem, nu mai fa fetele astea de tampitel, ca nu ma pacalesti….:)

    Iulie 8, 2007 la 12:12 am

  18. viceversadream

    Eu nu pot scrie asa de frumos ca cei de mai sus, dar crede-ma ca poezia ta este cel mai frumos lucru pe care l-am simtit in ultimul timp….
    Am intrat intimplator pe blog-ul tau si am sa te mai vizitez.

    August 7, 2007 la 4:46 am

  19. Gang din gand se scrie rand 🙂

    August 26, 2007 la 5:02 pm

  20. rameau

    ANTECOITUM SILVAE
    adica undeva in padure

    dar poema stupefianta
    cu vibratii de amanta
    oare ce-o avea de spus?
    un tzunami adevarat
    val erotic declansat
    LUMea-ntreaga a devastat!
    bine ca n-a fost studiat
    de vreun freud degenerat
    ca precis albea subit
    desigur ingalbenea
    pielea…zbarca se facea
    iara dintii din proteza
    in pahar nu-i depunea
    ci in freezer ai pastra
    ca celebra teorie
    sa ramana marturie…
    intr-un secol urmator
    studiu pentru viitor!

    ps: interesant ca este poem de iulie-august…horoscopul leilor…caldura mare…ioana – chapeau!…ai ceva distrugator in scrierile tale!

    Martie 6, 2008 la 5:42 pm

  21. rameau

    MW

    Martie 6, 2008 la 5:47 pm

Lasă un răspuns

