…sa batem campii cu gratie, doamnelor si domnilor!

ludens nolens ales bules

Auzi?! Cineva mi-a rupt capul papusii cu calti. O chema Manuela. Despre ce papusa e vorba? Ai avut tu, vreodata, paupsa cu calti? Inventezi papusi, nume de papusi, stari. Nu te-ai jucat niciodata cu papusile. Aveam papusa mea, patul ei, mobila mica si aragaz de tabla. Dar nu papusa cu calti. Asta ai citit-o prin carti. M-am jucat mult. Mult de tot. E timpul sa lasi joaca. Mormanul de vase s-a ridicat in chiuveta pana la tavan. Cand paseste domnul Palade de deasupra furculita se misca in pahar ca steaua din varful bradului de Craciun cand se deschid ambele usi ale holului. Clinc. Trebuie sa-ti iei un amant. Tanar. Maxim 28 de ani. Inalt neaparat.

Da. Sa ma ia de o mana si de un picior, sa ma invarteasca si sa ma arunce in carul cu fan. Carul cu fan ?! Pe asta de unde ai mai scos-o ? De fapt, de cand nu ai mai iesit din Bucuresti ? N-am mai iesit din casa. Am iesit. Imi cumpar tigari, uneori paine. Piersici. Flori. Ai de gand sa scrii un text frivol ? Nu am de gand nimic. E de bine sau e de rau ? Asta ar putea sa fie un refren. Ai prea mult timp, ai prea mult spatiu, ai prea mult. N-am niciun chef de critica si reprosuri. De ce anume ai chef? De nimic. Cel mai greu de controlat este cheful de nimic. Nu am ales eu. El m-a ales pe mine. Ma intristezi. Ei, asta-i. Si ce daca ? Nu-mi place tristetea. Asteapta o secunda, simt ceva. Am simtit ceva. E de bine sau e de rau ? Daca ai simtit e de bine. Hai sa facem o diferentiere clara… Tu nu te auzi ?! Ce cuvant e asta, diferentiere ? Ma refeream la afecte. Rahat. Nu te mai referi la afecte. Esti vulgara. Sunt cum vreau sa fiu. Nu sunt cum vreau sa fiu. Sunt doar cum am devenit. Hai, refera-te la afecte. Am pierdut ideea. Atunci, la simturi. Nu. Iata, ma refer la haine. Va trebui sa-ti schimbi toata garderoba. De ce ? Pentru ca esti anacronica. Sa te tunzi altfel, sa iti modulezi altfel vocea. De ce mi-ai spus ca am voce tabagica ? Cine a spus asta ? Am spus eu asa ceva ?! Ai dreptate, nu tu ai spus. Nu-ti place vocea mea, nu-ti plac hainele mele… ? Ba da. Si de ce sa mi le schimb ? Pentru ca esti anacronica. Daca ma duc la munte imi iau bocanci si fes, jambiere si pantaloni scurti. Cand te duci la munte ? Nu stiu daca ma duc. Ziceam asa… A, doar ziceai. Muntele nu e o joaca. Totul era o joaca. Acum nimic nu mai este o joaca.  Doar daca te duci la munte ai voie sa porti fes. Altfel, sa-iti pui in fiecare seara, pe umeras, ceea ce vei purta a doua zi, in afara de fes. Fesul e interzis. Asa se face acum. Tot costumul, piesa cu piesa, pe umeras. Voi incepe sa port peruca si masca. Deja porti peruca si masca. Priveste-te in oglinda ! Nu am chef. Iar vorbim despre chef si lipsa de chef. S-a dus vremea chefului. Nu poti mereu sa faci ce ai chef. Vreau sa ma duc la mare. Si de ce nu te duci ? Nu stiu. Ba stii, raspunde. Nu ma pot concentra acum. Ti-am zis ca vei scrie un text frivol. Nu este un text frivol, este un text naiv. E de bine sau e de rau ? Nu cred ca e de bine. De ce trebuie sa scrii texte naive ?  Dar de ce vorbim despre ce trebuie ? Pentru ca este vremea sa vorbim despre ce trebuie. 

N-am chef.

18 responses

  1. cand e vremea sa vorbim despre ce trebuie? si stim sa vorbim despre ce trebuie? si de ce sa vorbim despre piersici? mai bine sa muscam piersici.
    nu?

    Iulie 3, 2007 la 4:08 am

  2. P, e de bine sau e de rau?:)

    nu vreau sa te superi pe mine dar te intreb: ce faci in poza aia? schimbi un bec?

    fetita cu geamantanul

    Iulie 3, 2007 la 5:06 pm

  3. Michi

    cei aia paupsa?
    asta nu-i nici macar un text frivol. e un text prost.
    si nu, nu cred ca esti vulgara.
    you’re trying too hard to be

    (e foarte adevarat ca nu am argumente la afirmatiile mele de mai sus. adica am trecut si eu pe-aici si am zis sa ma bag in seama putin, ca n-o fi foc).

    Iulie 3, 2007 la 6:06 pm

  4. bine ai venit michi. paupsa este o salata peruana de cactus cu suc de strelui si multa boia. foarte gustoasa. si eu cred ca este un text prost. cum sa fiu vulgara?! vezi bine ca nici nu ma straduiesc sa fiu. da, cred ca niste argumente ar fi fost bune, dar nu-i bai. e doar un blog, nu suntem la cenaclurile USR. treci cand doresti tu. e ok si multumesc mult pentru opinie.

    Iulie 3, 2007 la 8:37 pm

  5. caut lumina 😉

    Iulie 3, 2007 la 9:01 pm

  6. atunci, pune-ti ochelarii de sudura, caci ma pregatesc sa-mi lustruiesc solzii din coada:)

    Iulie 3, 2007 la 10:17 pm

  7. intr-un amurg cand oglinda apei orbi-va muritorii, sirena…

    Iulie 3, 2007 la 10:24 pm

  8. rameau

    nici nu te pot salva Scenaristo, cu colacul meu de rezerva
    ancorele mele au ruginit in mine
    am cocleala in suflet si o mare tristete acuta
    degeaba ma tratez cu fecioare abisiniene
    degeaba ma urc zilnic pe turla unui templu doric
    nimic nu mai semana a viatza
    nimic nu miroase a busoioc proaspat
    quantele au toate spinul invers
    atomii isi bat joc de legile lenjeriei lejere
    iar ceasul inecarii e plin de alge
    de sticle cu bilete help
    hip hop albastru in urechea inecatului
    ma simt ca o meduza in baia ta
    sub fundul tau miraculos
    astept sa tragi apa
    si zic ave maria
    de la coada la cap
    ca sa treaca timpul, din nou spre umed
    mai economic repede…

    Iulie 4, 2007 la 11:27 pm

  9. P, mi-am facut un dus si m-am cocotat pe stanca. sa-mi aduci peria de par sa lovesc matelotii in cap cu ea.

    R, chiar ca te inspir. ma enervezi ca esti asa de bun. imi adun mintile si sufletele, imi pun manusile de schi si vin si eu cu o incizie pe cord.

    Iulie 5, 2007 la 2:10 am

  10. blackmetal

    🙂
    textul ăsta imi aminteşte de dialogurile lui dan mihăescu. nu ştiu dacă ai căutat comicul replicilor, poate că îţi doreai, mai degrabă, o portretizare a talentului oamenilor de a găsi defecte la cei de lângă ei, atunci când sentimentul dispare şi ochii se deschid, dar pe mine m-a amuzat.
    în plus, mi-a plăcut cursivitatea. eram cât pe ce să mă sufoc, fiindcă uitasem să respir. noroc că s-a terminat !? 😉
    ai talent. îmi placi …

    Iulie 7, 2007 la 11:34 pm

  11. nu-ti fie teama, mon ami! sunt profesionista in batut campii si am darul de a-mi gasi mereu tovarasi pentru aceasta fabuloasa activitate.

    ma bucur ca experimentezi cu mine.
    absolut niciun pericol la orizont

    ma duci la curtea de arges? voi avea grija sa-ti recuperezi permisul in caz ca:)

    Iulie 8, 2007 la 3:02 am

  12. blackmetal

    te-aş duce … dar n-am bani de mercedes. 😀 dacia mea nu merită asemenea alinturi, din partea unui fund ca al tău. e bătrână ca şi mine, şi nu mai poate multe, orticât încerc eu s-o resuscitez. ne aşteaptă pe amândoi rematul. 🙂
    n-aş putea să te torturez astfel. nici nu pot să te pun în situaţia de a mă da afară de pe câmp, pentru utilizarea eronată a mijloacelor de locomoţie şi provocarea de şanţuri pe suprafaţa-i lină :)…
    cu toate că eu, născut la munte, prefer pajiştile deluroase, şi umbra stejarilor, zării nesfârşite, şi orizonturilor îndepărtate, am început să învăţ a iubi nemărginirea oglindită-n apele line, de câmpie şi liniştea unduirii ierbii. şi mi-ar părea rău să trebuiască să le uit.

    Iulie 8, 2007 la 2:01 pm

  13. anonimenea

    Ceea ce nu inteleg eu (si ca mine probabil multi, da mai prosti) este de ce nu ai inceput acest esec (era sa-i spun eseu) direct cu sfarsitul si apoi sa te opresti acolo. Cred ca ar fi aratat mult mai bine un text care sa spuna doar „N-am chef”. Epatez evident. Cred ca acest text trebuie judecat prin prisma a ceea ce este el de fapt….o joaca de-a cuvintele, de-a replicile, de-a amanta si de-a tata. M-as fi asteptat ca in momentul culminant al scenetei, tatal sa-i traga amantei o palma peste obraz si apoi sa faca sex salbatic cu ea, ca sa-i treaca buba…exact ca in jocurile noastre din copilarie. Dar vai, toata aceasta iluzie mi-a fost spulberata de refuzul ei categoric, sub eternul pretext, N-am chef.
    Promit sa revin (si) atunci cand ai chef, poate cine stie, ma aleg si eu cu o partida de ..lectura savuroasa.

    Iulie 10, 2007 la 12:38 am

  14. patimi mari, anonimenea…
    iar ai intrat furioasa in bucatarie. bine ca am ascuns cutitele la timp.:)

    uite, special-excitant pentru tine, de la nasa, sa traiasca:

    „amanta a zis nu am chef dar tata i-a rupt hainutele chinezesti, i-a aruncat slapii pe geam (in capul unuia) si a violat-o de fata cu papagalul Coco si Dan Diaconescu, ca era teveul deschis”

    voila! e ceva mai bine?! deloc??:(

    Iulie 10, 2007 la 12:56 am

  15. biem, cand iti cumperi mercedes?
    nu putem merge cu Pegasul?

    Iulie 10, 2007 la 12:58 am

  16. blackmetal

    super faza cu hăinuţele chinezeşti. mă delectez citind, simţind detaliul, aparent redundant, ca pe un deget ce mă conduce, lăsând o dîră umedă de guaşă, pe tabloul nefinisat, până când distanţa îmi permite să constat că, de fapt, dîra e doar o tuşă de culoare, accentuând o umbră, luminând o zare pe un portret de vorbe.

    Iulie 11, 2007 la 2:00 am

  17. ai pus gas sau ii dam un faras cu jar?

    Iulie 11, 2007 la 5:22 am

  18. blackmetal

    am găsit unul, la mâna a doua, în ziar. zice că are o aripă uşor buşită. şi nu merge clima pe partea stângă. dar nu mănâncă mult şi e obişnuit şi cu noneuro. important e să zboare. oricum e un buy back, l-a returnat paris, după ce a făcut un accident, lângă o cetate şi o elenă, pe undeva prin centrul eladei, că n-a acordat prioritate unui rege obscur, însoţit de o căruţă, plină de eroi cu călcâie sensibile.

    Iulie 11, 2007 la 10:09 am

Lasă un răspuns

