…sa batem campii cu gratie, doamnelor si domnilor!

cazane

il fierb pe dan intr-un cazan mic pentru albit rufe
il fierb il pregatesc pentru cina
poate voi face si-o salata de avocado cu usturoi
nu-l perpelesc nu il prajesc nu mai am varsta digestiei barbare
el uite incepe sa miroase bine
a izma a mormanul bunicii din cimitirul de ziua a saptea
chiar acum imi amintesc si spun ca-mi amintesc
crucea ei si dincolo de plasa gardului bolindete isi duce capra la deal

il incing pe dan intre sanii mei
uite ca’ncepe sa miroase a lapte el doarme intre sanii mei excitati
cu sfarcul drept intre index si degetul mare
i-am cantat de leagan l-am invitat la cina
mi-am pus la difuzor vocea blanda
i-am turuit o vreme despre dragostea matura
despre ce ramane dupa ce totul s-a infaptuit
iar despre asta totul s-a spus
am vorbit si apoi m-am oprit
am conchis ca am laptele bun
bolindete imi arunca o privire pe sub palaria ponosita
a zis buna ziua si in gand uite-o si p’asta da la bucuresti
nu vede cati balauri a crescut pa mormanul lu’ masamarea

lui dan am pofta sa-i nasc un om mare
sa-l amestec cu o merdenea si o gura de cola
un fum de marlboro un junghi o minciuna o tradare
si alte porcarii inghitite intre micul dejun si cina
tresare in somn faceti liniste ce dracului aici doarme un copil
se rasfata in cazan cu un sfarc in gura viseaza cum ca
daca asta va fi scris biserica va fi inchisa unde cartea va fi citita
visul visat copilul dat in clocot a treia oara sfarcul muscat oala fluiera
uite am facut un om mare de izma cu dan
un om mare unic la parinti siamez dandana fiica lui fiul ei
popa il scufunda iar in cazan inca o taina vom degusta la cina
iar eu nu ii voi face pomenire vreodata si voi uita ca acum ma vede ce fac

din cazan in cazan se va duce intoarce
raiul cazan iadul o vaza rubinie cu lalele de plastic pe cruce
acum rade in somn despre el ea se scrie simt o caldura in piept
un san creste altul se suge
are laptele bun
o sa tai balaurii o sa las pamantul reavan respirand peste piept

dan-dana mai vrea intinde un deget incet
atinge il arde e rece afara e bine-n cazan
tresare si-l linge
s-a trezit
promite nu mai fac niciodata
uite se face noapte hai la culcare
acum esti intarcat
m-a intarcat

17 responses

  1. blackmetal

    salut. e prima dată când te citesc. şi, trebuie, ruşinat, să recunosc că nu prea am înţeles nimic. 😀
    sau poate romantismul are mai multe forme decât credeam. 🙂 mă opresc înainte de a spune prea multe prostii şi de a-ţi da motive să râzi de mine.
    P.S. cine e dan dediu ăsta? cumva fotbalist? sau scriitor …
    😉

    Iulie 3, 2007 la 9:48 pm

  2. nu trebuie sa intelegi ceva. doar sa-ti placa, sa nu-ti placa sau sa te mire. apreciez ca ai pasit cu gratie in casa mea. a mai venit cineva inainte, s-a impiedicat de prag si a cazut cu gura in forfecuta de unghii:)
    daca citea cu atentie pe frontispiciu, vedea cum se bat campii aici…
    mi-a placut ce ai scris… dincolo. you’re right.

    dd este faraon. dar si scriitor. are piramida personala cu horn si terasa, pana si calimara si aprecierea mea.

    Iulie 3, 2007 la 10:35 pm

  3. blackmetal

    🙂
    mă bucur că mi-ai apreciat încercarea timidă de a bate câmpii împreună. dureros episod cu forfecuţa. ar trebui să fie mai atenţi unde calcă şi să încerce să aterizeze cu grijă, când se împiedică. spor la … orice!?
    😀
    P.S. nu sunt prea priceput la skinurile astea de blog, şi, cu riscul de a părea ridicol, te voi întreba: tu ai ales poza de pe header? cumva e chiar o poză de-a ta? e foarte interesantă. dă prestanţă paginii. şi mă bate gândul să pun şi eu una. dar, pentru asta, ar trebui să aleg aceste „themes”, nu?
    mulţumesc şi scuze pentru „devierea” de la … „câmpii” în discuţie.

    Iulie 4, 2007 la 12:55 am

  4. sunt cateva themes care permit pics la headers. este specificat sub theme daca asta se poate sau nu. nu sunt foarte priceputa la wordpress. este primul meu blog. da. si multumesc. vreau sa ma anunti cand si daca vei si intelege vreunul dintre texte:)

    Iulie 4, 2007 la 1:43 am

  5. interesant…

    Iulie 4, 2007 la 1:48 pm

  6. si la tine

    Iulie 4, 2007 la 6:38 pm

  7. ma bucur sa aud asta…te mai astept in cazanul meu…la fel cum si eu o sa mai vin sa arunc cuvinte la marginea cazanului tau..asta ca sa te parafrazez..

    Iulie 4, 2007 la 7:29 pm

  8. O pura declaratie de dragoste . Pasiune, romantism, foc. Putere, posesie sau obsesie. Dorinta de a fi presus. Domina .

    Iulie 5, 2007 la 1:36 am

  9. Adica, Regina puternica si neinfricata.

    Iulie 5, 2007 la 1:37 am

  10. M, marginea cazanului este in limbo. hataraste-te daca vrei in sau out.:)
    bineinteles ca vom gusta unul din cazanul celuilalt. macar si pentru placerea frivola de a-ti privi pic id.

    UR, regina si-a pus crin rosu in par si danseaza tango cu vrajitorul din oz prin sala oglinzilor. daca imi voi cumpara birou louis XXI, ma vei ajuta sa-l urc la mine, la 7?

    Regina Polonicelor

    Iulie 5, 2007 la 2:05 am

  11. k..im in…prima data am zis sa fiu bine-crescut si sa nu dau asa buzna.neinvitat..acu,m daca m-ai invitat…ill be in..;)..

    Iulie 5, 2007 la 12:19 pm

  12. mobius

    te cam joci cu focul, scenaristo. si la propriu si la figurat. partea cu figuratul ti-a iesit, cel putin de data asta. imi plac si jocul senzual-frivol-rural-urban-intim-studios etc. si registrul lexical folosit, cu aroma de sudista ironica si finalul usor ambiguu. despre focul la propriu nu am nimic de zis, era doar o gluma.

    Iulie 5, 2007 la 7:05 pm

  13. daca era doar o gluma de ce ai venit imbracat in salopeta de azbest, tarand dupa tine stingatorul ala…? imi place sa ma joc cu focul, prozatorule.

    Iulie 5, 2007 la 7:26 pm

  14. balauru

    Draga, dan asta e un adevarat barbat:

    Asta mi-a placut:

    lui dan am pofta sa-i nasc un om mare
    sa-l amestec cu o merdenea si o gura de cola
    un fum de marlboro un junghi o minciuna o tradare
    si alte porcarii inghitite intre micul dejun si cina

    Iulie 7, 2007 la 3:23 pm

  15. jo, a trebuit sa scot lungul tau link, pentru ca imi deplasa pagina. iertare. nu, nu e vorba de compozitorul dan dediu. am mai fost intrebata asta. dealtfel, nici nu cred ca are importanta numele respectiv in economia poemului. sa zicem ca schimb subtitlul si devine „intarcarea lui jo cand era el de opspe ani”. e mai bine acum?:)

    chiar ma bucur ca ti-a placut ceva…

    Iulie 7, 2007 la 4:12 pm

  16. Stii cum sunt oamenii loviti de fulger? Trazniti. CA CAm asa am ramas si eu la randurile mai sus citite. Nu zambi, nu sunt traznit de satisfactie. Fiecare vede lumea asa cum ii place lui, nu neaparat asa cum e. Cu toate astea trebuie precizat faptul ca nebunia incepe sa infloreasca .. N-am inteles nimic. Asa cum nu prea inteleg mai nimic din ceea ce inseamna „modern”. Fara a supara pe cineva, sunt de parere ca nu tot ce e … iesit din comun, poate fi considerat (modern vorbind): „WOW”. Ma chinui si eu sa vad ce vad si altii in acest .. daca tu zici, poem. Dar e al naibii de greu. Daca tot se gaseste cineva care sa aiba talent (sa luam cazul de fata, pe dumneavoastra, doamna), de ce nu il foloseste la a crea ceva simplu care ar avea un impact mai mare ca rezultat artistic, decat siruri de cuvinte separate prin spatii si „Enter”, care pot fi la fel de bine cuvinte din dictionar, jucate la loto, alese aleatoriu?

    Hâc .. parerea mea.

    P.S.: Dan pare a fi un om fericit 🙂

    Iulie 12, 2007 la 10:32 am

  17. Dixit!

    Iulie 12, 2007 la 10:44 am

Lasă un răspuns

