…sa batem campii cu gratie, doamnelor si domnilor!

cand te doare afli unde ti-e locul

akedia III

nu pot să schimb nimic absolut nimic îmi amintesc cum intru în acea casă neprimitoare există o delicateţe a refuzului praguri de catifea bariere moi şi elastice te împingi în ele iar ele iau forma trupului tău înaintează odată cu tine cât poţi tu să împingi în ele pereţi de cauciuc uriaşe cagule ale însingurării işi modifică dimensiunile în funcţie de puterea ta de a păstra proporţiile propriei fiinţe memoria ei

*

“Tată, chiar aşa ai făcut: când ai trecut pe la mine în drumul tău către spital, ai privit în jur ai străbătut cu paşi mici, atenţi, tot apartamentul ai plimbat indexul pe un raft al bibliotecii şi mi-ai zis tu când ai de gând să mai ştergi praful ăsta? Aminteşte-ţi!”

*

îi scriam lui A.U. despre crăpăturile din zid uneori după un mic cutremur aproape insesizabil cu simţurile noastre se deschid fante subţiri în peretele casei tale strâmte poate sa fie un turnuleţ cu cocoş în vârful acoperişului un far cu oglinda mare şi bec poate fi o haină o armură sau doar un coif sau numai o mască

*

“M-am rătăcit, A, exact acum m-am rătăcit, când rătăcirile erau interzise de toate poliţiile secrete ale lumilor; nu am poftă să vânez fulgii cu gura să îi las să se topească pe plita limbii încinse, aşa cum ştiu că o poţi face tu, cu foamea aia curată pentru simplu şi simplitate, cu toate că ai văzut şi tu cu câtă migală este construit fulgul de zăpadă, ce dantelarie complicată, fabuloasă, este el.”

*

Dantelareasa cuminte în camera ei înecată în lumina mierie cu ghergheful pe genunchi cu părul strâns în bonetă. Cât de cu minte este dantelarul cât poate imagina acul lui înfipt în ghergheful în care brodează formele lumilor noastre…

*

“Mi-e teamă că golul ăla despre care vorbeai este reconoscibil în tabelul lui Mendeleev, tare teamă îmi de asta. Şi daca eforturile mele de umplere pot fi picurate dintr-o eprubetă în alta, un gest doar şi, apoi, efectul napalmului care pârjoleste linoleumul din atelierul de chimie. Caut formula chimică a luminii. Aşa ar trebui sa fie – luminos sau măcar un spot în întuneric, ca o flacaruie de lumanare. Uneori se crapă peretele ăsta negru în breşe subţiri ca un gheţar de nămol sub arsura verii, fisuri alburii prin care pot zări ca printr-o ceaţă lăptoasă chipul bunicii din partea tatălui. Se numea Floarea şi mă ţinea în poală ca pe o prinţesă în jilţ. Tare mult m-a iubit bunica mea. Eu şi acum o iubesc. În momente ca acestea zâmbesc curat şi caut să mă bucur din tot sufletul, să îngrămădesc în mine cât pot cuprinde fericirea, ca într-un eclesiast ratat.”

*

îmi spui e bine de tine ai descoperit golul fii fericită ceilalţi trăiesc cu el se dezvoltă şi creşte în ei şi ei îl duc până la moarte fără să ştie că el i-a ocupat acel gol prin care poţi ieşi şi intra din şi înlauntrul tau îl duc ca pe o băşică de peşteîţi mai aduci aminte când erai copil şi mama tatălui tău spinteca peştele degetul arătător vârât în măruntaiele lui o scotea năclăită de sânge tu o puneai pe o piatră şi o striveai sub călcâiul gol bătătorit de ţărâna fierbinte a vacanţelor

îţi mai aduci aminte plesnetul cât putea ea rezista sub greutatea ta de copil te bucurai când băşica se spărgea îl ţinuse la suprafaţă până a nimerit în ac undiţă năvod

pe noi nu ne ţine la suprafaţă nu ne zboară şi nu ne pluteşte acest gol ne trage la fund ca o piatră de moară

*

“Nu, nu te pot iubi, nu te pot urî toţi oamenii cum nici tu pe toţi. Trimite-mi o listă cu cei nedragi şi dragi ai tai – separă-i în vii şi adormiţi. Tu eşti ei. O să mă rog pentru ei”

16 responses

  1. cartofiprajiti

    foarte tare!adica imi plac imaginile artistice care le creezi…

    Iulie 17, 2007 la 3:36 pm

  2. bine ai venit, MI. sper ca ai ras si putina branza pe deasupra:)
    ma bucur ca iti place. te rog mult sa scoti commul care nu imi apartine. te mai astept…

    Iulie 17, 2007 la 3:43 pm

  3. s-a facut…am sters mesajul…si branza s-a topit deja.

    Iulie 17, 2007 la 4:25 pm

  4. thanks, MI!

    Iulie 17, 2007 la 4:27 pm

  5. blackmetal

    mă simt cam inutil, acum. nu prea pricep mare lucru. aş zice că e despre regrete, aş zice că e despre târziu, aş zice că e despre oameni. dar, nu mă risc. simt doar că e frumos… am să mă gândesc altădată la semnificaţii.

    Iulie 17, 2007 la 4:27 pm

  6. trebuie doar sa-ti placa, biem. nimic mai mult.
    poate este despre gol…

    Iulie 17, 2007 la 4:47 pm

  7. citesc si…imi sare prin creier numai un citat din Anne Lindbergh : „Who is not afraid of pure space – that breathtaking empty space of an open door?”……

    Iulie 17, 2007 la 5:10 pm

  8. splendid citatul , dragos. multumesc pentru el. si pentru acel jam de ieri.

    Iulie 17, 2007 la 5:29 pm

  9. n-ai pentru ce..jam-ul se poate continua oricand…

    Iulie 17, 2007 la 5:56 pm

  10. Textele tale nu inceteaza sa ma surprinda… unde ti-e locul? Printre randuri, cu siguranta, scrise cu ruj pe oglinda din baie, peste ganduri mangaiate de aburi, peste melancolii ingropate sub pleoape…

    Iulie 17, 2007 la 7:15 pm

  11. „Scrise cu ruj pe oglinda din baie” .. nu strica frumusetea, ma damme .. acolo se masturbeaza poetul 🙂 Desi se incadreaza in aceeasi sfera a ciudatului, textu pare un ciudat mai aparte. Metafo(sfo)ric vorbind, desigur. Sindicatul Semnelor de Punctuatie nu e inventat degeaba. Ar avea o mai mare reusita in a intelege textul. Hâc, parerea mea, vorba poetului ..

    Totusi, spre deosebire de celelalte masturbari literare (sper sa nu te supere descrierea, dar nu ma pot abtine), aceasta mi-a si lasat o urma de inteles, si am incercat a prinde ceva. Personal, lipsa semnelor de punctuatie in pasajele ne-italice imi lasa impresia de o graba anume, o fuga de ceva anume .. ca si atunci cand stii ca fugi sa scapi, iar ce-i in jurul tau sunt numai imagini neclare, niste lumini sau fante de lumini, sau un intuneric continuu. Ultimul pasaj imi lasa o impresie .. religioasa? Nu stiu cum se numeste exact momentul cand popa pomeneste pe fiecare in parte, dead or alive (la un parastas se face, daca nu ma insel).

    Aceasta imagine de final, adaugata la ce-am prins din restul textului ma cam lasa .. in aer. Ar fi destule scenarii de imaginat 🙂 I think I’ve made my point without using a mouthfull of dictionary words … and non-understanding-philosophic metaphors .. Scuzati engleza .. tocmai am ingurgitat un film in engleza ..

    Iulie 18, 2007 la 7:13 am

  12. blackmetal

    „pomelnic” …. haha, era greu tare, dar, oricum, n-ai fost departe
    o să te trec pe al meu. pentru efortul de a scrie mai mult vorbe decât ştii a lega împreună, cu tot cu semnele sindicaliste.

    Iulie 18, 2007 la 11:46 am

  13. esti fantastica.. madness is a gift that has been given to u..

    Iulie 18, 2007 la 8:06 pm

  14. Pardon, scuzati, mersi. Eu si popa nu ne-ntelegem prea bine si n-am retinut niciodata termenii religiosi. Zambesc ironic pentru ultima fraza cu o urma vaga de neintelegere. De aceea scurtez comentariul aici.

    Iulie 18, 2007 la 9:24 pm

  15. Interesant si ciudat! Am sa revin. Multumesc pentru link-ul la nasi! Mi-a placut!

    Iulie 18, 2007 la 9:40 pm

  16. alexandra, mary, ellytza, dragos, sktes, biem, ma bucur ca ma cititi. astept opinii constructive si critici. le primesc bine.

    yours

    Iulie 18, 2007 la 10:38 pm

Lasă un răspuns

