…sa batem campii cu gratie, doamnelor si domnilor!

Blow-up

iti simt respiratia in ceafa si degetele-ti masandu-mi coloana
pipaind-o incetisor apasare langa apasare amprenta langa amprenta
sa ghicesti vrei unde am centrul gravitatiei cuibul negru-roz
in care cucii isi depun pe rand ouale lor mici de pirita
ma privesti cercetezi secretul puilor de aur cocosilor de jar
in curtea asta din pantecul meu sa stii am plantat un vulcan
as vrea sa imi pese macar atat cat vrei sa ma absorbi din cenusa lui
diamante pisate pe gingii muscatoare pe limba de foc buze arse
sa ma smulgi din craterul unde atat de bine imi este imi va fi
de unde cu mana iti voi face un semn scurt te voi lasa sa ma privesti
cum fac pluta pe lava incinsa iar tu ne vei face pe furis poze de sus
in toate pozitiile cat erotism si risipa cand le vei scoate ude
le vei vari in poseta se vor lipi una de alta
cine sa le mai poata desprinde
te vei intreba mereu la care cerc ma aflu cat va dura commedia
cate schimburi se vor perinda la forja foc continuu promitem la toti
cate tipete de fierbinteala voi scoate cum mi se vor coace coapsele
cum el va erupe odata cu mine pana la ceruri bolovani incinsi
pasari din cenusi saliva de sfera
polaroid & cotkodak

26 responses

  1. Madalina

    imi place ce ai scris…

    chiar nu stiu de ce, dar primul meu gand, cand am citit in diagonala, a fost la Danae (de Klimt, nu de Titian). daca tot ai talent, scrie ceva gandindu-te ca esti Danae

    August 15, 2007 la 6:22 am

  2. du-te la „cauta-mi in coarne”. asta a propos de danae care ramane, totusi, o femeie de care trag toti in toate partile, si nimic mai mult. ocultez substraturile contextuale si imi repugna livrescul, chiar si in comunicarea de tip literar. prefer o discutie colocviala fara referent la vedere, daca intelegi ce spun. sunt in mareata admiratie fata de clasicii morti sau in viata dar, daca am reusit sa le fur ceasul sau gamela nu a aflat nimeni ca sunt o fetisista colectionara. iar daca nu mi se spargea vitrina la ultimul cutremur, poate le aveam acum expuse, asa ca le tin intr-o cutie de pantofi, in sifonier. aici ti-am raspuns si pentru dincolo… stii tu unde. A este febletea mea, nu am ce face.

    ma bucur ca iti place si te mai astept

    August 15, 2007 la 3:51 pm

  3. Madalina

    la povestea cu danae nu ma intereseaza vacheta de danae, ci cam ce ar putea intelege ea din metamorfoza respectiva. si cred ca trag toti de ea pt ca ceva ii fascineaza, ca un sfinx fara mister. acum cativa ani am descoperit, intamplator, motivul asta si la Eminescu, in „Peste codri sta cetatea”, sau cel putin asta inseamna pt mine transformarea sburatorului in ploaie. am observat azi-noapte, dupa ce scrisesem deja, chestia aia cu „cauta-mi in coarne” dar nu prea ma incanta si mi-e greu sa spun de ce. pur si simplu nu prea e pe gustul meu. dar blow-up e mai rafinata si are o incarcatura erotica considerabila. ma gandeam ca o chestie de genul asta, dublata de o sensibilitate expusa, iar nu mascata, ca in chestia cu coarnele.

    pana la urma, sunt destul de conservatoare si limitata, asa ca prefer sa vad aceeasi marie cu 1000 de palarii decat toate mariile posibile, pt cumva cred ca numai palariile fac diferenta.

    btw, daca ce scrii tu e poezie moderna, cre’ca fiecare poate sa inteleaga ce vrea, cam ca si cu pictura moderna. ce imi place la chestiile clasice e ca au ideile/esenta mai voalate. nu ma pricep la poezie, cu atat mai putin la cea moderna, dar am impresia ca ceva se pierde atunci cand ideile si esenta sunt scoase la inaintare/expuse intr-un mod prea abrupt.

    si mai cred ca majoritatea proceselor pe lumea asta sunt ciclice, chiar daca perioadele lor nu ne lasa intotdeauna posibilitatea sa vedem chestia asta. asa ca ceea ce se considera „clasic” va reveni intr-o zi, cel putin eu asa cred, and i’m looking forward to it

    mai trec pe aici, sa vad ce mai scoti 🙂

    August 15, 2007 la 4:21 pm

  4. mai trecusem pe aici pe la tine dar nu-mi mai amintesc cum a fost. Credeam ca in apelativul „scenarista” vad epicul in formele lui narative, bine structurat, dar am dat in schimb de un lirism accentuat. Bun troc.

    August 15, 2007 la 5:02 pm

  5. „clasicul” de care vorbesti a revenit, deja, de destul de mult timp. este una dintre trasaturile de baza ale postmodernismului. sunt folosite aceleasi teme si motive clasice, doar ca „altfel”. aplecarea asupra formei nu exclude substanta. gandeste-te la citat, adoptarea ironiei, a paradoxului, a manipularii textuale, intertextuale, a referintelor, etc. ele au un postament cert. intotdeauna s-a fact recurs la „baza”, indiferent daca, in final, a iesit un colaj sau un mozaic, o parodie sau un happening.
    arta moderna, inclusiv literatura moderna, contine un mai larg fragment de cod lipsa, iar sublimarea se face pe cu totul alte criterii decat cele ale „intelegerii” directe a codurilor. cu cat o opera este mai conotativa, cu atat mai mult ea opereaza cu alte clase de receptori. ma rog, sunt multe de spus…

    August 15, 2007 la 5:22 pm

  6. Madalina

    e interesant. merci. din pacate trebuie sa ma intorc la kkturile mele tehnice, care nu sunt la fel de fascinante. dar oricum mi-ai trezit interesul. cat despre celalalt blog si „febletea” ta, imi par doua lucruri prea mizerabile ca sa ma mai intereseze de vreo culoare.

    crezi cumva ca sunt sanse ca si forma sa se intoarca intr-o oarecare masura la „tiparele” clasice? („tipare” e un cuvant nasol, dar sunt convinsa ca intelegi ce vreau sa spun)

    August 15, 2007 la 5:45 pm

  7. hai sa facem un experiment destept, in legatura cu febletea. scoate din PP codurile tari si vezi ce ramane! vei avea surprize mari de tot.
    deja forma reintra in tipare. dupa sufocari, urmeaza gatuiri. totul este ciclic, asa cum spuneai si tu. bafta la munci! ne vedem…

    August 15, 2007 la 5:50 pm

  8. cipri, subtitlul este totul. este marca tematica a blogului. sunt si vor mai fi si texte epice, poate chiar scripturi. opera operta.

    August 15, 2007 la 6:12 pm

  9. Madalina

    cand o pui in felul asta, deja apare in alta lumina. am facut experimentul. ai dreptate, recunosc ca nu am nimic cu forma. fondul este cel care ma deranjeaza de fapt. e ceva inversat, cumva…mi-e greu sa explic. una e cand iei un mit si incerci sa il aduci in realitatea ta, sa il faci tangibil, si alta e cand iei o realitate sordida si o spoiesti cu poezie. cel putin asta simt eu vis-a-vis de ce scrie ea. un fel de „cacat si iubire”. e destul cacat pe strada, asa ca prefer sa il evit sub toate formele. acum imi aduc aminte ca la un moment dat scria ceva de forest gump si viata ca o cutie de ciocolata. din nefericire, de multe ori in viatza inghiti rahat crezand sau pretinzand ca e ciocolata. si te consolezi cu gandul ca nu ai mai si calcat in el. whatever, nu imi mai bat capul 🙂

    August 15, 2007 la 6:25 pm

  10. Madalina

    si tocmai am vazut o chestie, care ma dezamgeste mai mult decat orice: poza „pormo” lipita cu scotch. sa inteleg ca e un fel de leitmotif? o chestie ciclica? ok, poate, dar mie imi pare ca e doar copy si paste, cu tot cu greseala de ortografie, ca sa nu se mai oboseasca o data sa scrie porcaria care i se parea inspirata. bleah… state-of-the art la tehnica de compozitie: da cu copy si paste, adauga 3 puli, 2 dumnezei si niste patrunjel si gata audienta eteroclita, care m-a inclus si pe mine, biata fraiera, care mi-am pierdut timpul citind si comentand astfel de mizerii :(( pe principiul ciclicitatii, poate mai am sanse sa mai gasesc si ceva amuzant. doamne ajuta. iar tu era sa ma prostesti cu experimentul eliminarii „codurilor tari” 🙂

    August 15, 2007 la 6:36 pm

  11. scrie numai in dictee. be sure. are forta si o face curativ. nu scrie pentru lectura, dar pentru exorcizare. tu intra in conventie si nu mai fa pe pudibonda! nu vreau sa prostesc pe nimnei. nu am atata patima in mine la ora asta… si eu am de lucru in draci. sunt pe aici…

    August 15, 2007 la 6:47 pm

  12. Madalina

    ah, era un fel de catharsis…. nu ma intereseaza nici un fel de „arta” facuta pentru exorcizare. acum am inteles de ce stau atatia porci pe blogul ala. isi asteapta dracii 🙂

    (ce vina oi avea eu ca ceea ce am de lucru ma plictiseste rau pe moment si pic in tentatiile blogurilor)

    August 15, 2007 la 6:57 pm

  13. la suprasaturarea cu banal, insolitarea este singura solutie. eu observ ce ma mira. apoi contemplu ce-mi place din ce ma mira, etc. am trecut de perioada acumularilor masive. daca nu te intereseaza arta katha undeva e o problema. dar asta vom discuta alta data, ca trebuie sa-mi termin articolele:)

    August 15, 2007 la 7:07 pm

  14. blackmetal

    me love volcanos 😉

    August 15, 2007 la 7:19 pm

  15. me love tarzan. you tarzan? clink-clank!

    August 15, 2007 la 8:50 pm

  16. blackmetal

    me very tarzan, kinda horsey tho’ 😀

    August 15, 2007 la 9:18 pm

  17. te voi lasa sa ma privesti cum fac pluta pe lava incinsa si sa ma lasi sa te studiez prin lentila aparatului foto ca sa te vad in toata splendoarea ta uimindu-ma si lasandu-ma fara suflare si fara cuvinte care nu-si mai au rostul cand sunt in apropierea ta .

    August 16, 2007 la 6:53 pm

  18. UR, pompeiul este a doua casa a mea. acolo, si galateea si pygmalion sunt statui. si cainii lor, si sotia brutarului.
    am facut poze si am luat temperatura lavei. de sus, ne fotografia erasmus.

    spunea despre noi ca suntm nebuni. cu totii.

    August 17, 2007 la 5:27 am

  19. cine mai intelege artistii 🙂

    August 17, 2007 la 2:11 pm

  20. Madalina

    My mother peddles opium, my father’s on the dole,
    My sister used to walk the streets, but now she’s on parole,
    My brother runs a restaurant with bedrooms in the rear,
    But none of them will talk to me ‘cause I’m an Engineer.

    🙂 si ce ma daca era aia lesbiana, sau chiar bisexuala? eu am aflat la mult timp dupa ce o citisem si am realizat ca trebuia sa iegziste o explicatie pt ca imi placea asa de mult cum scria o femeie. de fapt nu imi vine in cap nici o alta scriitoare care sa imi fi placut. hmmm

    a-propos, si ce scrii tu imi cam place 🙂

    si dc vrei sa ma folosesti pt a inviora atmosfera pe blogul prietenei tale dezorientate, sa stii ca nu tzine. umbla niste prosti pe acolo care nu prea le au cu eufemismele (in cazul lor „labagii” era chiar o metafora:)), dar care in schimb tzin cu dintzii de clisee gen institutia maritala (pe al carei zid ma pis), pijamalele (pe care le-am mai vazut numai la televizor), laba exclusivist masculina si fara asistenta si mai ales quelque chose d’interdit (e treaba lor dc sunt atat de imbecili incat sa isi inchipuie ca ma intereseaza pe mine modul in care isi folosesc ei anatomia, dar de ce-or fi sarit asa de cur in sus nu pricep).

    oare de ce reactioneaza oamenii la „jigniri” de la necunoscuti? cred ca e un efect de tip cliff-edge sau picatura care umple paharul. au deja un low self esteem si dc le mai spune cineva o chestie care eventual li se aplica sunt terminati. exemplu: in facultate, niste colegi de ai mei incercau sa ii explice unui alt coleg mai ciudatel/excentric, ca el de fapt e „nebun”, adica labil psihic (cum probabil sunt majoritatea oamenilor intr-o anumita masura). un alt coleg, care habar nu avea de imbecilii ailalti, se intalneste cu victima si ii zice: „X, ce faci ma, nebunule?” (cu ton de gluma, alint, si fara intentii nasoale) la care ala incepe sa planga.

    August 18, 2007 la 4:56 am

  21. madalina, dar daca ti-as spune ca nu este numai prietena mea, l-ai inviora?:) blogul, i meant…

    hai sa te vad.

    August 20, 2007 la 8:14 pm

  22. lumsa

    uite ce-mi faci! sti doar stii cata treaba am…
    of course ca limbutia imi da ghes si nici eu nu stiu sa ma impotrivesc; asta daca vreodata mi-ar trece prin cap sa vreau… caci de ce sa nu pronunt vreo aberatie aici la care sa ridice unii spranceana mai mobila, in semn de confuzie sau superioritate? este o forma interesanta de a te baga cu forta in creierul altuia, admit. si nici nu te poate acuza nimeni de… viol.
    recunosc fara prea multa jena, pe marii clasici nu i-am cunoscut in nici o viata anterioara, si nici nu i-am invatat prea bine la scoala, deci n-o sa speculez in forma de foot notes sub scrierile lor; asta ca sa nu ma fac de kkat (trebuie sa ma pun in curent cu noul jargon de computer romanesc!?) asadar, nu prind din zbor nuantele subtile si, cu toate ca stiu ca tu le mesteresti cu istetime si oomph, nici nu ma agit s-o fac. totusi, ca aici vroiam sa ajung (nu ma pot debarasa de lungile introduceri si… paranteze), poezia moderna este o gaselnita ideala pentru creierul omului modern, atat de blazat si plin pana la gura de „stiinta totului”. pai, mai frate/soro, ce poate fi mai misto decat sa intelegi absolut ce vrei dintr-o poezie? cat de misto este sa nu mai tii ochii holbati dupa „trimiteri” la vechile reguli de compunere… care si ele se faceau pe baza a ce se putea extrage din creierii chinuiti ai celor catorva filosofi la moda? pe mine ma enerva chestia asta la scoala – sa stau sa cotrobai printre rime dupa ce vroia tovarasa profesoara sa gasesc! ia mai lasati-ma! atat vreme cat avem habar de… hiperbola, parabola si alti termeni imprumutati de mila, si de faptul ca marea majoritate a cuvintelor au cel putin 357 de intelesuri, cred ca noi, non-scriitori, suntem ok sa citim, iar voi sunteti ok sa-i dati la vale cu alegoriile voatre pana va veti crede masa tacerii ca cina cea de taina. iar ca imi dati libertatea sa inteleg ce vrea muchiul meu gri, merci!
    hm. da. suna ca am ceva cu repy-eristii de aici. dar nu am. nu sariti la gurmazul meu lunguiet ce tine in varf un monument de conexii de neinteles! mai bine scrieti-mi o poezie neagra si promit sa va raspund in versuri scurte.
    ps imi place poezia asta mult. daca nu as fi citit comentariile anterioare, nu mi-ar fi trecut prin cap ca destept din partea mea ar fi fost s-o analizez.
    pps sa intelg de aici ca am reactionat la o „jicnire” nerostita? sau sa inteleg ca pur si simplu being turned-on with no follow-up left me tense and bitchy. ooops.

    August 20, 2007 la 9:28 pm

  23. lumsa

    maaaama. nu am calcat pe nimeni pe bataturi. ce bine, ca nu mai am timp sa-mi cer si scuze acum.
    XOXO
    totusi, speram la o poezie cu dedicatie… recunosc.
    scenaristo, ce pazesti?

    August 22, 2007 la 7:14 pm

  24. Polaroid & cotKodak ? =)))))))…Geeeez !

    Septembrie 3, 2007 la 4:26 am

  25. N, de ce am senzatia ca ti-a placut…?!:)

    c u

    Septembrie 3, 2007 la 2:48 pm

  26. placut e un „understatement”…debordeaza de erotism…it’s fucking great !!!…

    Septembrie 3, 2007 la 8:10 pm

Lasă un răspuns

