…sa batem campii cu gratie, doamnelor si domnilor!

mălai

de câte ori trec pe lângă mihai viteazul
cu 90 sau cu 86
îmi aduc aminte de doamna de franceză din liceu
cum i-a răspuns unui coleg când o rugase doamnă
mâine plec în cantonament vin la craciun
să mă treceţi şi pe mine m-a rugat dom antrenor sa vă rog
în timp ce vorbea el se ridica pe jumatate
scaunul se ridica şi el
zdrang!
se proptea de banca din spate privea
nu în pământ
puţin lateral spre chiurtu
schiţând un zâmbet timid în colţul gurii
chiurtu îl ignora rânjea şi se uita obraznic la doamna
ea a răspuns abia auzit
xule (nu-i spun numele acum e fotbalist celebru)
vrabia mihai viteazul! afla de la mine fundaşule
vrabia mihai viteazul a repetat
parcă şi mai încet frunzărind catalogul aiurea…

de câte ori trec pe lângă liceul mihai viteazul
cu 90 sau 86 spre universitate
dacă şed pe un scaun din dreapta imi amintesc
cum o privea chiurtu pe doamna de franceză
fix in ochi iar ea şi-i ferea
şi văd ca aievea ce imaginasem atunci
o vrabie grasă cu pupilele trase sub pleoapele scurte
cu ghearele în sus ţepene tresărind în somn
intr-un ocean de mălai strălucitor
în soarele unei dimineţi de toamnă

Atentie!!! Verificati daca ati fost comentati de mine pe blogurile voastre sau este doar “cretinul” care comenteaza in numele meu. In wordpress.com ar trebui sa apara avatarul in cazul in care comentariul este scris de mine. Multumesc!

23 responses

  1. diminutivata

    ce frumos…pe mine ma apuca greata cand trec pe langa liceul unde am invatat 😦

    Octombrie 22, 2007 la 10:22 pm

  2. frumos. chiar m-ai facut curios I. vreau sa stiu cine e fotbalistul! :PPP

    Octombrie 22, 2007 la 10:40 pm

  3. Imi place mult cum reusesti, cu vorbe obisnuite, chiar banale, sa stârnesti imagini pregnante si nostalgii in noi…

    Octombrie 22, 2007 la 11:12 pm

  4. nu am mai trecut pe langa liceul meu de ani buni. mi-a fost drag cu totul. pe langa MV trec mereu.

    R, vrabia mihai viteazu’…:) o sa-ti spun la un moment dat.

    danu, este o prozo-poezie nostalgica. ma bucur ca ti-a placut. te rog frumos sa nu mai lasi la tine comms care nu-mi apartin. stii tu ce zic…

    je vous aime, mes amis

    Octombrie 23, 2007 la 2:25 am

  5. astept sa ma luminezi 😛

    Octombrie 23, 2007 la 2:56 am

  6. de ce am avut impresia ca, de cand ma stii, parca ai o luminita in ochi…?!:)

    si cat sa te mai luminez? sa pun farurile pe tine ca pe un iepure speriat?

    alege!

    Octombrie 23, 2007 la 3:22 am

  7. lumsa

    imi miroase a fericire din somul vrabiei satule. malaiul tau nostalgic. 🙂

    Octombrie 23, 2007 la 8:22 am

  8. hai sa-ti spun ceva I. ma pregatesc sa plec la munca. nu mai vreau sa zic nimic de incordarea de zi cu zi , si nici de faptul ca maine tre sa fac moldaminu(mai stii sa faci?) … am marea placere sa nu infirm cele zise de tine. doar ca luminita este mai multo pata de intuneric ce nu-mi lasa ochiii linistiti. probabil ar trebui sa aprinzi nocturna 🙂 , farurile sunt minuscule.

    Octombrie 23, 2007 la 10:22 am

  9. lumsa

    hai sa va spun si eu ceva…
    iar mananc jofre (da. mi-am cumparat vreo trei kile, ca nemacatii). 2 tocmai m-au sunat de la districtul medical al judetului in care locuiesc sa ma anunte ca este o mare eruptie de cazuri de mrsa (methicillin resistant staphilococcus aureus) si ca sa avem grija de igiena….ha, hi, hu, hi, rad de ma stric, caci igiena are mult prea putin de a face cu aceasta bacterie…. si mai si stiu cum se moare din boala asta. (scena, tu iti amintesti ed aproape acum doi ani.) 3. m-am gandit cu cine seamana vrabia ta – cu veverita din ice age cand a ajuns in raiul ei de ghinde. 🙂 4. eu cred ca luminita nu este in ochi ci in luciul perfect al paharului de vin??? 5. bestial portretul vrabiei in oceanul de malai – absolut bestial!
    salva!

    Octombrie 24, 2007 la 5:21 am

  10. diminutivata

    lumsa,
    ba are legatura un pic si cu igiena…..
    e o chestie mai relativa………………….
    sa va spun si eu ceva.luni aveam o oarecare,neglijabila durere-n si m-am gandit eu,destepata de mine sa trag un qull de la job…
    m-am dus la doctor stiti ca am facut si febra si nu stiu ce si tra la la si bla bla bla aaa, si dati-mi si adeverinta,va rog frumos.. 🙂
    femeia,a fost atat de satisfacuta de pachetul meu de cafea incat mi-a dat mai multe zile decat am visat eu…si guessss what,acum am racit deabinelea.si stau acasa cu, nu se pune virgula,(mareata)cutie de paracetamol si baxu’ de servetele.
    ha ha ha ha ha ha ha!am dat bani degeaba pe cafeluta…
    dar doctorita va tine minte ,la curriculum vitae o sa scrie ea ca i-am dat eu o cutie de cafea,stiu sigur.si asta o sa conteze cand o sa ma duc iar sa-mi dea diazepam… :)…
    si eu am fost fermecata de stralucirea din pahar…
    de portret al vrabiei din…???
    P.S.ce sunt alea jofre?

    Octombrie 24, 2007 la 10:40 am

  11. diminutivata

    adica,am vrut sa zic despre ce portret al vrabiei vb-iti voi???(e de la boala inchipuita si transpusa in realitate)
    scenarista,
    iti sta mai bine asa decat bruneta…
    acum m-am gandit mai bine…………….

    Octombrie 24, 2007 la 10:45 am

  12. diminutivata

    drum drept si lumina!

    Octombrie 24, 2007 la 10:47 am

  13. wow , epidemie de furunculi. mai rau era daca ar fi fost furunculoza.. atunci sa te tii

    Octombrie 24, 2007 la 2:02 pm

  14. lumsa

    dimi, vezi daca nu vrei sa te duci la munca???? dai banii aiurea pe doctori si doctorii. spre binele tau, sper ca madama doctorita sa scrie in catastiful ei ca esti fata salon.
    cred ca eu vorbeam despre „portretul” vrabiei din poemul de mai sus, dar deja ma intreb daca nu eram eu un vis in somnul ei si nu ea intr-al meu… gggg, cum spuneam.
    de unde ai inteles ca s-a vopsit scenarista? mai, tu printre ce randuri citesti?
    insanatosire grabnica!

    rasarit, furunculii sunt intr-adevar generati tot de bacterii staph, dar mrsa este unul mutant, care daca iti intra in organism iti ataca functiile vitale atat de repede ca pana se prind doctorii ce ai, deja esti mort… cam asa merge treaba cu asta. si daca-ti mai spun si ca acest staphylococcus aureus traieste in nasul omului… mi-e ca te inspir la o poema de groaza. e pricepi si la din astea?

    jofrele sunt niste creme de ciocolata atat de satioase incat ti se lipesc toate alea in gura de placere cand le mananci. scenarista cred ca ar putea sa-ti faca o descriere de zece ori mai grozava… plus ca ei ii plac chia mai mult decat imi plac mie…

    de bine la toti!
    ps scena, de bine tacerea?

    Octombrie 24, 2007 la 9:19 pm

  15. am avut o zi buna. recunosc. maine va fi si mai buna. jupiter fie cu mine! so, mi s-a inmanat o lista ce trebuie ea sa faca (moa, carevasazica), scrisa pe un dos de fila de calendar (decembrie) cu litere maaari si groase, ca sa vad bine si sa-mi fie clar. ma gandeam: mi se va repeta cu voce tare tot ce e scris aici si asa a fost. ca sa inteleg bine, indubitabil. a fost cel mai dulce moment al unei luni de fiere. ii multumesc ca exista. si tu ar trebui:) altfel, ador zilele de miercuri. la fel de mult ca cele de vineri. eu vreau ciocolata cu miezuri, funny size si de-aia cu menta de la big lots. the perfect bites. mrrrrr
    sper ca ed e ok.

    R, deseori, e de preferat lumina filtrata prin abatjour. mai ales la fotofobie. cineva ma visa ieri cu ochelari de scafandru, citind nu mai stiu ce volum. intreb si revin cu titlul. ce sa-ti aduc?

    dimi, chiar imi sta mai bine acum. iti dau un hint: n-am fost niciodata nici „asa” nici „bruneta”.:) simt ca te simti bine in aceasta confuzie. oricum, va trebui sa aflu eu, intai, ca sa-ti sugerez si tie. mi-a placut sa te surprind, recunosc.

    Octombrie 24, 2007 la 11:14 pm

  16. lumsa

    daca iti plac atat de mult listele, de ce nu macani? imediat iti fac cateva, numai si numai de argint… dar nu pentru urmatoarele patru luni, daca zici ca esti atat de prinsa. ii multumesc si eu ca exista… 🙂 altfel eu….?
    ed is fine.
    i need a plan. i think that’s my problem: no plan. hmmmm?????
    pai astept sa vina si aici cu listele… 🙂 sper ca are si pentru mine.

    Octombrie 25, 2007 la 9:51 am

  17. i need a plane, too, sweetheart. my own plane, a red one, no wings & another day dream.

    mac-mac (numai si numai aur alb!!!)

    say hello to ed

    Octombrie 25, 2007 la 5:11 pm

  18. numai si numai aur alb… 🙂 era de preferat argintul pentru ca e mai omenesc si poate mai credibil. de aceea intreb si revin cu titlul … cati mai sunt ca noi??

    Octombrie 25, 2007 la 8:55 pm

  19. ar costa-o prea putin, R:)

    mai stiu unul…

    unde ai fost?

    Octombrie 25, 2007 la 9:07 pm

  20. 🙂 in nspatele blocului

    Octombrie 25, 2007 la 9:29 pm

  21. daca nu ai spart seminte si nu ai suflat cornete in fesele fetitelor, tot degeaba…:)
    cum e marea?

    Octombrie 25, 2007 la 9:33 pm

  22. stii tu… train spotting
    e bine intins pe iarba, cu mainile sub cap, privind stelele. si trenul trece…

    Octombrie 25, 2007 la 9:34 pm

  23. marea e singura si nesatisfacuta… iar de suflat cornete in fesele fetitelor nu-mi sta in fire.. ar trebui sa merite si e cam dificil :PPPPPPPPP

    Octombrie 26, 2007 la 12:40 am

Lasă un răspuns

