…sa batem campii cu gratie, doamnelor si domnilor!

un leu pentru ateneu

ger statie bloc cutie de chibrituri viata de rahat nu tu viitor nu tu recunoastere nu tu carti publicate nu tu iubire nu tu sex fara bani de tigari fara blugi de firma fara chef de munca mama nu ma mai cearta nici tata vai capul meu…

ianuarie 2005 miami

zidurile astea nu ma lasa sa ies
nu mai sunt tanara si nu-mi permit sa ma plang
ma vor intreba nepotii cum de mi-am permis sa sufar de salon
la o varsta nefragda cand ar fi trebuit deja sa fac ceva cu
viata mea am o dambla sa imi tin sticlele sub cheie si sa le invechesc asa incuiate
acum sufar din cauza unor intrebari pe care nu mi le-am pus in pruncie
cum ar fi de exemplu in timpul


comunismului totalitar m-am chinuit sa-mi bag mana pe gat
si sa o scot prin ochi absolut nesuprarealist
dar era cenzura si acum iata am peste 35 de ani
si m-am gandit sa scriu si eu pe clubul asta de inima albastra
(caut un curent sa ma var in el)
of viata viata legata cu ata ma uit la costel si ma mir ce probleme are
parca nu ar sti cum se masturbeaza femeile
astea sunt intrebari ce dracului
intrebarile incep cu iesirea de sub opresiune
si intrarea in nirvana prin stat in statie ca n-ai mertz

dar ai peugeos asa ca daca imi leg sireturile bine de tot
pot deveni liricoida pana la lacrimi si putin haiku

po-mul-cres-te-fruc-te-reci
fa-ta-sta-in-ger
spe-ra-sa’i-vi-na-ci-clul

ca altfel o ia dracu’ si nu-i mai trimit nici lui bogdan bani
lasa-l sa munceasca sa dea si el de greu
sa nu umble teleleu

si acu’ din adanc ca si eu ma mai intristez uneori:

au inceput sa-mi moara prietenii
nae a facut un cheag la cap si l-au operat de doua ori
sa i-l scoata
ca nu au nimerit din prima
i-au taiat teasta cu ferastraul
cine l-a pus sa se scufunde dupa raci
de revelion l-am sunat sa-i zic la multi ani
si era singur
matusa mea are cancer la san
si face citostatice la alexandria
o data pe luna
este o pitica uriasa
are mai putin de un metru si o cocoasa
mereu mi-a fost jena sa merg alaturi de ea pe drumuri
pentru ca eram mereu mult prea inalta
si ma simteam atat de mica
ei isi dadeau coate chicoteau sau o atingeau pe spinare
isi scuipau in san si se mai minunau inca o data peste ce noroc au dat

daca nici pe asta n-o intelegi
nu mai inteleg nici eu nimic de pe pamantul asta

azi, 07 iunie 2006, vin si zic:

matusa mea face citostatice la bucuresti
doctorita a zis unor paciente uitati-va la
piticuta noastra si luati exemplu de la ea
arata-le mainile
nu palmele… asa
este toata vanata si acum priviti
uitati-o cum zambeste vrei sa traiesti sau vrei sa mori
da, doamna doctor, vreau sa traiesc
vreau sa traiesc si sa ma fac bine
matusa mea are cancer la san gradul patru
vrea sa traiasca
vrea sa traiasca

poemul asta nu este o fictiune
va povesteste intamplari reale

acum e la tara (in concediu, glumesc eu) pana pe 26 iunie

iar nae e bine

24 octombrie 2007, ora 8:44 pm, Bucuresti

i-am oferit 1 RON unui aurolac descult

in intersectie la eroilor

fara sa-l las sa-mi scuipe pe oglinda din stanga

si sa o stearga cu maneca

21 responses

  1. diminutivata

    lumsa,
    completare:traieste in 30% din nasuri…..rasarit sper ca te-ai mai linistit…

    Octombrie 25, 2007 la 2:12 am

  2. lumsa

    of, of….

    Octombrie 25, 2007 la 10:19 am

  3. diminutivata

    scenarista,
    sorry ptr. matusa ta…
    sa stii ca su eu am o matusa care are cancer si nu vrea sa faca operartie si nici chimioterapie ptr.ca sansele de videcare sunt infime si vrea sa fie fericita in ultimele clipe de viata.partea buna este ca la varsta ei boala evolueaza foarte incet..are peste 80 de ani..
    sa stii ca eu am un frate care a avut un accident de si s-a ales cu leziuni multiple si…si tot asa i-au taiat teasta cu un fierasrtau si i-au pus o bucata de plastic in loc de bucata de teasta… 😦
    Astea nu-s inventii sangerose deale mele
    vezi ca ai mancat un e…
    iar eu sunt gripata si am episoade depresive acute.maicamea e mai nebuna ca mine.ma gandesc sa o internez la un un azil sau la un spital de nebuni ca ma enerveaza…si nu de alta da’ ma face sa inebunesc mai tare..
    daca nu ai fost bruneta si nici asa inseamna ca nu am vazut eu bine……tre’ sa mai dau pe la oftalmolog…
    las’ ca nu-i asa de rau la peste 35 de ani.depinde cat peste 35 de ani…bucurate de viata cat mai poti,ca sa nu ajungi la peste 65 de ani sa zici ca nu ti-ai trait viata…
    impresionant..mi-a placut gestul tau fata de aurolacul ala…bw!eu,in egoismul meu nu dau nimik la aurolaci…dar chiar acum o sa ma duc pe pagina pro tv sa semnez ptr. legea aia cu animalele….
    lumsa,
    aia 2 de la andaa,”big_creier” si „dozatoru”,parca asa,se refereau la mine????dracu’ sa-i ia….
    Carpe diem!!!

    Octombrie 25, 2007 la 1:02 pm

  4. cemi place mie cum se distreaza scenarista cu ea insasi 🙂
    nostalgic sunt mereu cand imi imaginez
    si doar putin miscat cand am o viziune
    cand stiu sigur ca asta esti tu, parca e mai bine
    desi mereu primesc o palma ce ma deruteaza
    e amintirea unor mici discutii
    nu pot, pur si simplu nu pot sa nu te vad
    cred ca e un paradox ca te vad te plac si te urasc
    defapt eu doar te plac si te urasc 🙂

    Octombrie 25, 2007 la 1:11 pm

  5. dimi, scrie despre toate astea. iti va face bine. am trecut de 65 de ani, as you know. implinesc 68 in decembrie. sper sa mai fii pe aici si atunci ca sa-mi urezi la multi ani. voi avea torturi pentru toti. cu tot cu ritual. asa-i ca nu-mi dadeai 68…?!:)

    …fo, fo, asmul

    bogdan, eu te iubesc. noaptea trecuta am hotarat cu cineva anume sa iubim pe toata lumea azi, fara discriminare. sunt eu de fiecare data, doar ca tu nu ma vrei decat intr-un anumit fel, cel in care ma poti placea, iar tu nu ma poti placea decat invinsa. am ghicit?

    Octombrie 25, 2007 la 5:02 pm

  6. raspuns la prima chestiune – m-am linistit doar in interor (de la gat in jos ) mintea si pielea mi se gandes la furunculii lumsei.:PP a doua chestiune este urmatoarea- I. ma uimesti. te-am citit mult si din urma si de azi de ieri. ceea ce am citit azi insa este exact ceea ce aveam nevoie sa citesc , drept urmare mi se pare capodopera zilei. succesiunea de date face scrierea si mai interesanta. esti deasupra tuturor azi. dar cam atat cu lauda ca faci broscute in burtica. sa cresti mare 😛

    Octombrie 25, 2007 la 9:02 pm

  7. urmatoarea poezie a poeziei se va numi „1 RON pentru ateneu”. cand o voi scrie, oare…?! imi place ca ma rasfeti. si eu care inghitisem ghemul de gri… il diger acum.

    Octombrie 25, 2007 la 9:37 pm

  8. rasfatul se castiga foarte greu. dar atunci cand merita persoana respectiva toate astea… de ce nu? MERITI. ai facut o treaba buna si trebuie sa fi premiata! digera in liniste…

    Octombrie 25, 2007 la 9:59 pm

  9. diminutivata

    da..bravo scenarista…poiato talentato,ce esti…
    o sa fiu in noiembrie,sa-ti urez la multi ani.daca nu o sa mai fiu,sa stti ca am murit…si eu fac 55 in iunie.sper sa imi urezi si tu la multi ani,dar mai intai de toate sper sa-i apuc,pentru ca la varsta asta nu se stie niciodata…..eu vreau tort de inghetata 🙂
    pana atunci,carpe diem!!!

    Octombrie 25, 2007 la 10:04 pm

  10. diminutivata

    p.s.ce zodie esti,sagetator,sau capricorn?eu sunt gemeni…

    Octombrie 25, 2007 la 10:11 pm

  11. R, sper sa am coronita, diploma si cupa. ma vei vizita in rezervatie? fireste ca merit.

    dimi, ce mai face fratele tau? mereu mi-a parut talentat dar teribilist. imi pare rau pentru el si pentru toti care trec prin asa ceva. de ce nu lasi spatiu dupa semnele de punctuatie?

    LA MULTI ANI, ARMATA ROMANA!!!!!!!!!!

    Octombrie 25, 2007 la 10:14 pm

  12. diminutivata

    nu stiu de ce nu las spatiu dupa semnele de punctuatie. asa trebuie? fratele meu face bine. si mie imi pare rau ptr. el si ptr. toti care trec prin asa ceva.dar asta e,si-a cautat-o cu lumanarea….. 😦

    Octombrie 26, 2007 la 12:16 am

  13. diminutivata

    deci esti sagetator sau capricorn?ca eu sunt mai misticista si trebuie sa stiu…ma roade. 🙂

    Octombrie 26, 2007 la 12:17 am

  14. diminutivata

    scenarista,
    si „La multi ani!’ , daca nu mai apuc sa-ti zic …..

    Octombrie 26, 2007 la 12:22 am

  15. probabil era mai bine zis ospiciu… ca sa ne vizitam reciproc in programul de protocol oficial… :)) ne-am fi inteles mai pe limba noastra (care o fi ea!)

    Octombrie 26, 2007 la 12:43 am

  16. diminutivata

    da,la ospiciu o sa ne intalnim cu tontii…
    va astept cu drag…

    Octombrie 26, 2007 la 12:57 am

  17. diminutivata

    noapte buna!

    Octombrie 26, 2007 la 1:27 am

  18. lumsa

    boala de salon

    astazi am dat cu piciorul in pamant
    mi-am incretit buzele si mai mult
    mi-am scuturat o suvita rebela si
    am privit igamfata spre fereastra nespalata
    de cand mi-a murit fata-n casa –

    astazi ma duc la salon!

    priveste aceasta mana
    vene umflate si verzi
    precum nervurile frunzei de vita din
    bolta de peste intrare

    priveste in ochii mei
    oscileaza nesiguri intre mai multe
    imagini
    nu se pot concentra intr-un singur
    punct de interes

    sub ei pielita fina acopera sumar
    alt sange
    negru
    greu de atatea cosmaruri din care eu nu mai ies

    am drepturi
    iti spun
    si ultimul lux mi-l voi lua
    emfatic
    scapand ultima batista cu initiale de matase
    pudrandu-mi nasul uscat si asa
    infoindu-mi dantelele descompuse…

    cheama-mi un taxi si
    termina-ti ceaiul
    chiar daca nu stiu
    cine esti

    la salon, birjar!

    in caz ca vi s-a taiat respiratia, imi cer scuze. dar, cand l-am vazut astazi pana si pe bogdan cristescu dandu-se-n stamba pe versuri, mai ca m-a apucat apoplexia. adica el da si eu nu? pai???
    ieri noapte cand of, of (fo, fo, mofo) aia a fost tot ce am putut sa ingaim. parca mi-a picat ceva mult si lung fix in cap. la final eram ametita; m-am dus sa ma culc. am dormit rau…
    inutil sa-ti explic. cred ca stii de unde vin… dar nu si unde ma duc. 🙂 la drracu! acolo…

    la ospiciu, deci, sa ne intalnim, la o canasta, table, tabinet, popa prostu – dupa posibilitati, functie de cate socuri electrice vom papa. eu vreau pat la geam. am zis.
    imi pare rau pentru toti ai vostri si pentru toti in general.
    sunt berbec. fac 69 in curand, daca voi putea. la multi ani!! sa traiti mai bine!
    astept torturile tale cu ritual ca pe o sanctificare. sper sa-mi cojesti cerc dupa cerc pana ce raman un miez fierbinte si moale din care sa rasar un mugur viu.
    imi pun manusile de cauciuc fara pudra de talc, iau toti furunculii de ciuf si ma duc sa-i ard de vii. mi-e mila sa va vad ca suferiti atat. azi mi-e mila de oameni.

    Octombrie 26, 2007 la 7:44 am

  19. de boala de salon sufar si eu.. e contagioasa.

    Octombrie 26, 2007 la 12:17 pm

  20. iubirilor, vin repede si mai bem o cafea neagra impreuna, in bucatarie, langa calorifer. salonul il tin curat pentru musafirii de 2 prune.

    viiiiiiiiiiiiiiiin. pazea.

    bolnava de rezerva (cu 2 paturi si teve)

    Octombrie 26, 2007 la 7:33 pm

  21. daca e o cafea amara .. se intelege prin frecare acelor multe maini de gheata cu discurile diabetice in care ne invartim. deci sa fie amara..

    Octombrie 27, 2007 la 2:32 pm

Lasă un răspuns

