…sa batem campii cu gratie, doamnelor si domnilor!

Chelnerita Sofia

Sofia nu era copil din flori
Si nici din spuma berilor la halba.
Priviti-o cum pluteste printre nori
De fum Carpati, purtand o pana dalba!

Pe mese cu miresme de mustar
Rostogoleste zaruri din pahare.
Pe bratul ciung ii scrie inimioare,
Strapunse de sageata, un pescar.

O vrea a lui dar este prea inalta
Femeia ce in plasa i s-a prins.
Navoadele s-au rupt si nu e balta
S-o-ncapa, chiar pe-o margine de vis.

Vino cu mine-n barca mea, pe mare,
Coboara-te-n abisuri, in dusis –
O-ndeamna el privind-o cum dispare –

Dar fata nu vrea plata, nici bacsis.
Ii varsa Universul la picioare,
Pescarului, din pana cu tais.

venus

Sofia este chelnarita. Pluteste printre mesele de pe terasa, cu zambetul pe buze. Ea nu poate fi ciupita de fund. Intr-o zi, am incercat…. Am intrat in mana acelui barbat nehotarat. Am profitat de momentul in care citea desenul petelor de mustar de pe fata de masa: un san, isi imagina ca ar putea fi, si o pana. Am vrut sa o ciupesc de fund, prin mana lui. Nu am putut. Mi-am atins buricele degetelor unul de altul. Erau fierbinti. Din ce o fi facuta fata asta? Am rugat-o prin gura lui sa se aseze la masa, fata in fata, si sa-i ofere mana.

Skandenberg cu duhul printre pahare si pete de mustar

Cum o duci cu zborul, suflete?
Tot pe margine? Tot pe margine?
– Vrei sa stii?!
Acolo am lasat-o!
Intinsa, cu pantecul deschis catre cer…

gaura neagra
in osanza rotitoarei

Nu a jurat pe nimeni niciodata
Nu injura clientii
Calatorii
Trecatorii
Alunecatorii
Sburatorii

statea acolo intinsa si asteapta
lipita cu spinarea de podea
nici macar nu visa

evisceral,
zbura intredeschis

2004-10-05, Miami

47 responses

  1. lumsa

    deschizatoare de poteci, asta mi-s!
    poteca peltica:
    credeam ca o sa scrii la comments. am inteles prost. bine si aici. o cunosc si eu pe sofia asta? si de cand iti da prin cap sa ciupesti fete de fund? si…………. ce faci????????? (adica urlam)
    m-a inspirat poema. imi vine sa trag un haiku de verde si sa mi-l leg de deget ca sa nu uit.
    imi place. yum. tu scriai poeme cand nu vorbeam la telefon despre vecinul care face tz-tz-tz si despre maini la congelator (nu mai stiu de unde erau taiate; adica de la ce incheietura – tu mai stii?).
    dimi la drum (poteca) de seara, am inteles ca esti varza creata si ca ai si un drug dealer on speed dial. esti tare. mai tare. si mai tare. cuvintele mele de lauda sunt insuficiente, timide si balbaite, dar am intentii bune imediat ce ma trezesc; se subtiaza pe masura ce lumea capata vechile ei culori.
    ma bate un gand gri zilele astea: sa ma duc la gym!!!!!! sa vad daca adrenalina si acidul lactic (?) ma pot scoate la liman. care liman? – se aude o voce mica din off. eu zic: taci, naibii, cine te-a intrebat pe tine?
    si cate favoruri crezi ca-ti va facetie doctorita pentru doar un pachet de cafea pe care i l-ai dat cand eram eu copil?????
    gata, gata, gata. imi iau poteca si ma duc pe ea de capul meu.
    hasta la vista!
    ps scena scrie ceva in timp real sa nu ma apuc sa-mi fac ganduri morbidilice; cu toate ca te-as cam suna. fa-mi un appointment!

    Ianuarie 16, 2008 la 8:06 am

  2. draga lum , pe doctorita am tot indopat-o cu…cu..cu… ” pocloane ” mute si zdravene de-a lungul anilor , de cand am descoperit cum pot insela sistemul cu putin talent actoricesc , a little makeup si o expresie de mimoza sifilitica …

    revin …

    au revoir !

    Ianuarie 17, 2008 la 12:48 am

  3. scenarista, ps, cum merge cu lasarea de fumat ? bine, sper eu …

    Ianuarie 17, 2008 la 2:01 am

  4. lumsa

    dimi, mimoza sifilitica mi-a cam placut. in sfarsit pot sa-mi imaginez cum arati……… 🙂 cand vrei atentie sau medicamente….
    altfel
    am avut o epifanie. nu, nu din aia. stiu de ce nu mai scrie scena! de cand s-a lasat de fumat are atatia draci pe ea… intai si-a mancat unghiute;le pana la pelite, pe urma primele falange, urmatoarele, pana nu i-am mai ramas degete deloc, iar cu cele doua coituri ramase – nu stiu daca mai are antebrate/brate – imi imaginez ca ii este tare greu sa scrie la taste…..
    te-am nimerit, draga mea???????
    sau??????
    bine, te sun. spune-i secretarei sa raspunda la telefon maine dupa miezul noptii!
    si altfel

    Ianuarie 17, 2008 la 9:10 am

  5. hihihi !!! chiar asa, scena , de cand iti vine sa ciupesti fetele de fund ? 👿
    lum , sunt nasoala . asa de nasoala incat oglinda incepe lichefieze , iar aparatul digital face bum ! …
    numai bine, pana maine . acum am sa-mi fac iv injectia letala cea de toate zilele … bye bye !

    Ianuarie 17, 2008 la 11:40 pm

  6. p.s. stiati ca si aerul poate ucide … ? 🙂

    Ianuarie 17, 2008 la 11:42 pm

  7. nu m-ai nimerit neam, dragoste. am de facut cam ce faci si tu in ultima vreme, dar pe uscat. deadlines pentru tot felul de hartii si acte calarind nametii tarii pentru un coltuc de paine neagra (sau de secara pentru ca are continut mare de fibre si ajuta si la nervi, adica o ajuta si pe doctorita lui dimi). legenda sofiei o stiti. nu insisit. se vede clar si a cui e poza aia. azi, carmen mi-a explicat un personaj cel putin interesant pentru mine. incerc sa vad daca am nesansa sa ma pot identifica cu el. este un scafandru beat de betia adancurilor. mi-a placut. recunosc. voi scrie pe tema asta si va rog si pe voi sa o faceti. ar putea fi un experiment interesant. nu numai literar.

    so, ce ar putea insemna pentru voi „betia scafandrului”? maine veti avea opinia mea pe viitorul post si acolo va astept si pe voi.

    yours

    Ianuarie 18, 2008 la 4:52 am

  8. lumsa

    in sfarsit, esti vie!
    am aburit miejii de noapte. oricum mu stiu despre a ccui noapte vorbeam. a ta a trecut. amea n-a ajuns inca.
    si, evident, cum apari, cum ma bagi in ceata. carmen? azi? credeam ca sofia este scrisa in 2004…
    a cui este poza? se vede clar? nenea marte, mama mea? si ce legatura are scfandrul cu carmen?
    totusi, ma bag la joc ca altfel nu se poa’; dar doar un pic.
    sunt cateva variante posibile. alta ar fi ca betia scafandrului era de natura metafizica. nu ma simt in stare sa dezvolt, dar am certitudinea ca daca as fi trait in apa altfel as fi gandit despre univers si scopul meu in marele ocean… raiul poate ca ar fi fost pe uscat, acolo unde nu puteam ajunge decat sub forma strivita in vreo conserva, hrana pentru dumnezei. oh, well.
    ia, povesteste-ne tu cum este cu betia aista.

    dimi, nu aveam in cap coeficienti de frumusete ci de „look”. 🙂 inteleg totusi sa singurele oglinzi pe care le ai in casa sunt sub forma lichida si ca n-ai nici digital camera cu care sa-ti faci o poza in fite sa ne-o paste aici…

    au gura!

    Ianuarie 18, 2008 la 10:27 am

  9. dianette

    O fi vreo pestioaica chelnerita asta..;)

    Ianuarie 18, 2008 la 5:37 pm

  10. pai , lum , cine se uita la mine se pietrifica …

    Ianuarie 18, 2008 la 11:58 pm

  11. hei , hei !!!! ce mi-ai facut la comm ??
    ce, nu-i voie sa imi iau identitati paralele ??
    este un abuz !!!!! am sa iti fac reclamatie la wordpress !!

    lum ,
    coeficientii de look trebuie adunati separat . nu sunt termeni asemenea … iiiii !!! , si cand te gandesti ce cauza pierduta sunt la matematica ..

    meduza

    Ianuarie 19, 2008 la 3:50 pm

  12. lumsa

    meduza? ai si intrat in spiritul povestii, n-am ce zice! eu o sa-mi zic tritoana si o sa ma dau la voi cu arma mea cu trei coarne. sper sa vi se faca o frica teribila si sa va tineti departe! azi musc si sfratec pe oricine.
    va doresc o duminica!

    Ianuarie 20, 2008 la 10:38 am

  13. lumsa

    unde-i scafandrul ala promis????????? s-a inecat? coma alcoolica?

    Ianuarie 20, 2008 la 10:39 am

  14. hello ! o zi de luni cat mai fericita, va doresc ! it’s just that I don’t know what to say …

    hidra

    Ianuarie 21, 2008 la 10:35 pm

  15. Frumos!

    1=

    Ianuarie 22, 2008 la 4:59 pm

  16. lumsa

    in cautarea scafandrului, inca???
    eu astept. intre timp ma spal pe dinti in fiecare noapte… si fac chestia asta si publica. astept felicitarile si incurajarile la aceiasi adresa. zambici sunt obligatorii si o scurta bataie pe umar.

    Ianuarie 24, 2008 la 9:45 am

  17. …doar i-am dat accept, dimi. nimic altceva. dar tu fa-mi reclamatie, totusi…

    lum, nu pot sa te bag acum in seama. merg sa vad daca a intrat apa in casa, pe langa termopane. pam pam

    am cont la gmail, sorin. cauta si vei gasi!

    carmen, azi. promit!

    si iu sun

    ioana nancu, potoleste-te! te straduiesti inutil, crede-ma!

    Ianuarie 24, 2008 la 4:45 pm

  18. hello, scena ! dar vad ca ti-ai pus degetele la loc… falange, carpiene, metacarpiene,… sunt toate la locul lor ? operatii de reconstructie ?
    cum stai cu lasarea de fumat ? 🙂 daca-mi spui ca te-ai apucat iar … am sa ma fac foc si para s-am sa tip la tine s-am sa te trimit la colt ! si reclamatia o s-o pastrez ca sa te santajez cu ea … na ! 😈

    Ianuarie 24, 2008 la 7:50 pm

  19. Esti activa pe blog…si asta denota dorinta, nerabdare, poate singuratate sau izolare, dar cu siguranta pofta de mai multa viata decat ti se ofera acum de catre tertzi… 🙂

    O zi buna!

    1=

    Ianuarie 25, 2008 la 3:57 pm

  20. dimi, sper ca tu nu ma confunzi cu personajele mele…:) dontduit! santajeaza-ma dar fa-o incet si parfumat…

    sorin, daca o sa-mi ceri bani pentru sedinta de psihanaliza o sa-ti amintesc ca nu m-ai lasat sa sed pe canapea.:) oricum, cand nu ofer eu viata altora (de mirare sa n-o fac) nu astept sa-mi ofere altcineva mie, imi iau singura:)

    dorinta, mda….:)

    Ianuarie 25, 2008 la 9:27 pm

  21. scenaaaa , esti charmanta si subtila si roz-ciclama-siclama , si aah, iar nu-mi gasesc cuvintele … aaah, ce-mi placi !
    nu te confund , Doamne fereste ! hihihi !!! o zi buna ! Tschüs und bis bald !

    Ianuarie 25, 2008 la 11:00 pm

  22. aah, da ! n-am facut analogia cu ce am scris aici cand am vorbit despre partea cu eufemismul … am uitat si de aia n-am prea inteles ce vroiai sa-mi zici cu „eufemismul” …
    in concluzie : nu faceam ” mishto ”

    ma repet acuma ( eufemismul ) si sunt cam „eufemista” …

    Ianuarie 28, 2008 la 10:41 pm

  23. ce le-am ametzit ! si e eufemistic spus …

    Ianuarie 28, 2008 la 10:43 pm

  24. ce e cu tine? te-ai blocat pe eufemism? ok. sa intoarcem cheita, deci. incercam un calofil? sau un caduceu? poate un popnet?

    si ia-ti ceaiul. devii agresiva. no joke.

    salutari lui R

    Ianuarie 29, 2008 la 12:35 am

  25. cand ai ceva de spus, spune. deseori nu e timp de desfacut noduri sibilinice. eu am un briceag. sper ca stii la care brici ma refer. sa te vad.

    mutarea e in plic, plicul pe muzicuta, muzicuta pe pian, pianul ara campul.

    pam pam

    Ianuarie 29, 2008 la 12:37 am

  26. pam pam :))))
    nu ma pricep la jocurile de cuvinte, firar sa fie !

    Ianuarie 29, 2008 la 1:12 am

  27. incerc sa-mi imaginez 🙂
    nu sunt agresiva, ti se pare.doar ametita … asa fac eu daca nu-mi servesc antianxioliticele la timp …

    Ianuarie 29, 2008 la 1:15 am

  28. e un refren. unde vezi tu jocuri de cuvinte?
    as putea zice ca e chiar un refren superb (cu r graseiat).
    vorbesti prea mult despre depresie. cu siguranta habar nu ai ce e aia. pe mine m-a ferit dumnezeu. sau dracu. ca si tine sunt plina de viata, vesela si entuziasta.

    intru in dus. ne vedem apres

    Ianuarie 29, 2008 la 1:19 am

  29. ba stiu, de unde stii ca nu stiu ? refren ?! ei uite !

    Ianuarie 29, 2008 la 1:24 am

  30. Remotiv ( cu R graseiat ) … asta ma ajuta …

    Ianuarie 29, 2008 la 1:27 am

  31. si ce e acela un ” popnet ” ? do i miss something ?
    noduri sibililininice ?! nicht, ma enerveaza chestiile codificate, but you already know that, do you ? imi place sa vorbesc deschis, fara ” cosmetizari ” , le gasesc de mal gusto ! deci fara mesaje mesaje criptice, in concluzie . scoate-ti spada si taie eventualele ” noade ” gorieneo-sibilinice ” !

    Ianuarie 29, 2008 la 1:38 am

  32. „gordieneo-sibilinice” , am vrut sa zic, dar tastatura imi joaca feste ..

    Ianuarie 29, 2008 la 1:46 am

  33. dar deja vad ca s-a facut tarzioor si tu n-ai (re)venit …
    asa ca iti urez ” Good night ! ” , pentru orice ” enentulität ” , profilactic si preventiv …

    Ianuarie 29, 2008 la 2:12 am

  34. ” eventualität ” incerca-i sa spun … ( in popular Deutsch ) , dar intelegi tu, nu ? 🙂
    imi repar tastatura, I promise !

    Ianuarie 29, 2008 la 2:16 am

  35. Domnisoara scenarista,

    Cand ne arati restul de 3/4 din imaginea ta avatar?.. 🙂

    1=

    Ianuarie 29, 2008 la 3:02 pm

  36. tot mai faci dus ? 🙂

    Ianuarie 29, 2008 la 7:02 pm

  37. vezi ca dupa un anumit interval de timp , tegumentele incep sa se irite sub actiunea apei … mai apoi sa sangereze, sa se invineteasca… mai in colo nu mai stiu ce se intampla caci n-am mai experimentat …

    Ianuarie 29, 2008 la 7:05 pm

  38. pa-pa scena, lum , care mai suntet pe aici. de tomorrow dispar forever si n-o sa ma mai vedeti niciodata … o sa-mi fie greu sa ma despart de voi …

    adieu, adieu.

    Ianuarie 29, 2008 la 7:35 pm

  39. na, ca nu mai dispar in neant ! i’ve changed my mind …
    dar am sa incerc un fel de evanescenta, totusi ..

    Ianuarie 30, 2008 la 6:54 pm

  40. dimi, sa nu dispari! cand dispari tu parca as disparea eu…:) sau mi se pare?! cum e pielea mea? e bine in ea?

    celelalte 3 patrimi plutesc in geamantane chinezesti, pe dambovita, monsieur. ecologismul meu proverbial ma obliga sa nu folosesc pungi de plastic, sistemul de sortare a deseurilor nefiind inca pus la punct in romania.

    se moa osi

    Ianuarie 31, 2008 la 6:33 am

  41. i don’t know … u tell me . am fost ingrijorata for u, girl ! m-am gandit ca ai ramas trapped in cabina de dus, prada sigura pentru aligatorii mutanti si radioactivi care ies late at night din sistemul de canalizare … but please, don’t do this again, cuz u’ll scare me to death, ok ? 🙂

    … un beso, mon ami !

    au revoir !

    Ianuarie 31, 2008 la 1:14 pm

  42. …and relax, nu scapapati de mine asa de easy 😈

    Ianuarie 31, 2008 la 1:18 pm

  43. nu m-am indoit niciodata de asta:)

    Februarie 1, 2008 la 6:47 pm

  44. :))) scena, esti sweet. sau wow, as u say …

    Februarie 1, 2008 la 11:34 pm

  45. rameau

    cred ca sofia era din flori…
    tu cu versu-ti ne-nfiori
    si esti foarte alambicata
    parca nu ai fost vreodata
    un copil…si pui de fata…
    mai sa fie…ma uimesti…
    zi de zi…cum tu dospesti
    prajituri prea parfumate
    cu scenarii inversate…
    mult succes in continuare
    cu surprizele-ti florale!

    mille grande complimente
    con parfumi inocente
    della aqua incandescente!
    ciao scenarista dente
    lupus terra di bardot
    dio!…cest une belle oiseaux!
    ding!
    green is channel of my heart!
    green is worm under the sky!
    visuri mute daca ai
    canta, canta-le din nai!

    MW

    Februarie 3, 2008 la 10:20 am

  46. Mi-a placut Sofia la nebunie…

    August 15, 2009 la 2:58 pm

  47. Ma obseda planeta Venus, pe vremea aia. In final, a iesit o „Dantelareasa”. Muitumesc de trecere, Paul.

    August 15, 2009 la 3:34 pm

Lasă un răspuns

