…sa batem campii cu gratie, doamnelor si domnilor!

vine iarna, bătrâne !

cât am fost la teatru nu am plâns nu am aplaudat

m-au întristat mitică popescu albulescu dinică

ceilalţi actori actriţe figuranţi spectatori

teama lor m-a întristat de moarte

ea nu plutea peste capetele noastre

se insinua printre picioare cât mai jos

ca un curent rece pe un peron aglomerat

într-o zi ploioasă de toamnă

tocmai vorbisem cu el la telefon

râdea ştii tu cum râde el puţin gâjâit

puţin plictisit mi-a zis vine iarna, bătrâne!

când să fi fost asta acum vreo săptămână

semăna cum sunt eu chiar acum vorbea exact ca mine

folosea nişte expresii ştiute de noi doi d’antan

au obosit cum stăteau

ţepeni drepţi în picioare

nicio odihnă va fi pe loc repaos e scris e regizat

mi se cere să joc un rol în acest proces

este viaţă ba nu mai este cum să-ţi permiţi

să fii cabotin cu gleznele legate

pe podeaua lucioasă de ceară a scenei

până la urmă cine este acest om cine nu mai este

uite-i băiatul nevasta iubitele amicii duşmanii de moarte

o să se termine o să ne aşezăm la o masă lungă

ne vom îmbăta ne vom întinde pe ea cât suntem de lungi

ne vom odihni vom uita de toţi şi toate la căldură

ea se va insinua în sângele noastru ca tulburelul

într-o seară aromită de toamnă

să nu ne întristăm cât suntem la teatru

să plângem să aplaudăm să râdem

puţin gâjâiţi

puţin plictisiţi

ţepeni drepţi în picioare

16 responses

  1. mw

    DIALOG INTRE STANCI LA GIBRALTAR

    tirbusoane rasucite de la spirala spre capul sticlei
    monstrii pigmei inghesuiti in paharele de cristal bohemiene…cursul vinurilor alunecand pe gatleje
    bolnave de boli insensibile la penicilina mucegaiurilor…un amalgam de vise strident cioplite in somnul de veci…de ce strigi la mine
    ciobane…trezesti oile din somn si cainii astia
    mari si flocosi o sa latre la luna cu vocea lui shaliapin,sa-l ierte cel de sus!
    daca ai hotarat sa tai vaca ta cea alba nu mai sta pe ganduri…ia cutitul si dovedeste ce poti…nu mai te uita la mamaliga cea rece de ieri si la ceapa aceea obosita de cate lacrimi a provocat…
    beregata ei nu este ca a ta….taie!
    luna cade peste toti cu voalul de mireasa ridicat
    si gura ei moarta zambeste…oare ce-o mai fii cu muritorii astia…au baut peste masura…in viselele lor vad numai soare stralucitor…hai sa-l alungam cu o armata de dragoni negrii din pesterile si mai negre ale universului…copii plang in somnul lor parca ar presimtii prezenta ei stranie …stai….filmul asta desuet l-am mai vazut
    in secolul trecut…biletele le-am castigat la o tombola care a fost organizata de mesterul manole…si asta mare destept si-a zidit nevasta de vie in perete…in loc sa divorteze ca omul…poate al deranja partajul…in fine fiecare doarme asa cum isi asterne…acum nu mai are cine sa-i astearna patul…poate doarme in picioare zprijinit de zid…cu cusma pe-o ureche.
    adevarul este ca orezul este foarte sanatos ca aliment si de multe ori realizam ca daca vrem
    sa creasca natalitatea…trebuie sa consumam orez…sunt mii de retete….dar sa revenim la dragonii nostrii negrii!…oare si ei mananca orez?
    intelegi lumsa ce se intampla pe lumea asta?
    inteligenta este o planta ca un fel de buruiana care trebuie plivita la timp…si nimeni nu o face…de asta in filmele de groaza inteligenta are de multe ori rolul negativ principal!
    lumsa fii atenta…ai vizionat un promo dintr-un viitor film al lui hitchcock care este complet lipsit
    de pasari dar e plin de dragoni ce consuma orez:
    traiasca olimpiada de la beijin si la cat mai multe medalii olimpice…chiar…noi de ce nu participam?
    apropos…am vazut amelie!…femeile au fost create sa sufere aiurelile barbatilor…de asta vor egalitate in drepturi…dar…barbatii inca refuza cu indarjire sa nasca!…asa ca o sa mai astepte mult si bine!…sper ca observi o continuitate de idei in acest scenariu contrapunctat cu imagini dejavu
    dar care totusi au un sens unic: noapte buna

    Septembrie 18, 2008 la 4:21 am

  2. lumsa

    nu pot sa ma dau trista nici aici. tu, cu filmul tau de groaza m-ai facut sa rad iar. iar mie imi vine sa vars cateva caldari din ochii mintii… si nu pot pentru ca ma gandesc la chinezii care in ultimii 30 de ani si-au cladit artificial o populatie preponderent masculina – legea cu un copil… iar toti au vrut baieti! – si indiferent cat orez mananca ei de fel, si cum barbatii… refuza cu indarjire sa nasca, nu ii vad bine in urmatorii 50 de ani. ne va fi dat sa vedem o regresie… naturala in natalitatea lor. ne scade populatia pe planeta! ferea!
    ma duc sa fac vreo zece copii sa-i scot din impas. bine, hai 25!

    tie, s, iti iau iarna si o bag in sac. ti-o aduc inapoi in vreo luna.

    Septembrie 18, 2008 la 5:46 am

  3. mw

    lumsa
    lumsa
    lumsa
    bravo
    bravo
    bravo
    asa te vreau!
    OPTIMIZANTA
    apropo cei 25 de copii ai faci cu un singur chinez sau cu un sac de chinezi?…ca sunt foarte compacti …se contracta din cauza orezului…ei se pregatesc de mult sa paraseasca pamantul in caz de stii tu ce…si au un plan cincinal de contractare prin orezobulemie…ceea ce va rezolva transportul pe alta planeta…incapand cca 5000 de chinnezi contractati la refuz per nava spatiala!…recunoaste ca la asta nu s-a gandit inca nimeni!…miniaturizare pentru salvare!…cred ca ideea le-a venit de la poney!
    sa stii ca astazi dupa ce m-am spalat pe dinti mi-am tras ochii cu deshtele…si ce crezi ca am vazut?
    un fel de chinez!
    un evreochinez!
    cred ca imi fac o poza cu digitalul si ma prezint la NASA pt recrutare la o noua misiune martiana!
    oare de pe marte ajunge internetul pana in bloggul ioanei?…nu de alta dar sa nu pierd legatura cu cel mai fericit si optimist blog din lume!
    lumnasa to you!

    Septembrie 18, 2008 la 4:47 pm

  4. lumsa

    … ii fac din flori, evident, ca n-are farmec sa-i fac cu chinezi…
    dupa care ii pun pe toti (copiii, adica) sa se traga de cozile ochilor, ca sa semene cu… tine, evident…
    nu vor castiga la olimpiade pentru ca eu n-am talent sportiv… si nici florile, mai putin alea carnivore, care au muschi la doar mandibule…
    in timp ce imi planuiesc progeniturile, ma gandesc la poemul de mai sus si-mi vine iar un iz de… moarte al unora, al multora, al tuturor
    iar cuvantul „tepeni” imi face rau la cap

    Septembrie 19, 2008 la 5:59 am

  5. mw

    atentie la semantica…preferabil printre flori…si nu din flori…zau asa lumsa…lasa moartea si „”tepenii””…si ocupa-te intens de puericultura…ca asta este viitorul tarii….daca reusesti sa faci 25…cred ca nu te vei numi lumsa…ci lumsitron…adica un aparat de facut copii in serie…care functioneaza nu cu energie atomica ci cu energie erotica…si progeniturile tale se vor chema lumsitzei!…bine inteles vor fii numerotati de la 1 la 25….si vor purta tricourile echipei Juventus!…te rog, copii cu numar fara sot….sa-si gaseasca o soatza…sau un sot!
    la tine ce ora este ca dai semne de viata…aproape ide zorii zilei !

    Septembrie 19, 2008 la 7:15 am

  6. dianette

    Vine iara… Uhh abia ce-am inghitit pastila toamnei, amaruie… aramaie, miros de pere si gutuie.. Eh, era „gutui amarui” dar la mine toate capata alte intelsuri..
    en fin… va multumesc din suflet pentru sustinerea calda si… Si nu stiu.. Am dat cu putina culoare, ne-am asezat pe jos la un pahar de toamna… Ma simt ciudat si… ma simt ciudat.. Pe bune. Frumosul din mine, trebuie sa te dezamagesc Marius… dar chiar nu este. Nu a fost si nici n-are sa fie. Nici poezie nu-mi iese. Doar franturi din mine… Bucatele… Ei… nu vreau sa mint si nici nu vreau sa spun lucrurilor pe nume…
    Aiurea toamna asta… si Scena-mi vorbeste de iarna, deja…

    Septembrie 19, 2008 la 12:48 pm

  7. mw

    dianette…daca ai o mica astenie de toamna…tratamentul este urmatorul:
    1.consum intens de mere verzi 3 pe zi si dupa fiecare mar…8 linguri de orez fiert…de baut ceai de iasomie neindulcit cat doresti.
    2.plimbari zilnice…preferabil dimineata de cca 1/2 de ora 45 de min.
    3.sistarea vizionarii prog de televiziune
    4.ascultat o ora pe zi muzica simfonica…mozart si chopin…piesele la alegerea ta.
    5.in weekend excursii in mijlocul naturii la alegere
    6.daca nu ai o pisica sau un catel in casa…poti sa ie-i un pui de jder…care desi miroase a ursulet…jocurile lui sunt asa de amuzante…ca descreteste orice frunte…
    7.minimum de convorbiri telefonice…sau internet
    8.incearca sa desenezi cu talentul tau nativ…peisaje marine
    9.viata uneori este stupida…chiar fara cele 8 pcte anterioare…dar intotdeuna merita sa incerci ceva nou
    10.astept noul tau blog si incearca sa-i dai o tenta foarte azurie…incearca…e tot ceva terapeutic.
    11.nu sunt dezamagit…frumosul exista in tine…dar inca nu l-ai descoperit…lasa ruinele cartaginei…si indreapta-ti privirile spre spania lui don quijote…lupta-te cu morile de vant…dar lupta-te !
    12.lista poate depasi 100 de puncte…dar lasam pe alta data…in pas de csardas mult succes…go!

    Septembrie 19, 2008 la 2:12 pm

  8. mw

    …oare dimmi nu mai participa la joie de vivre ale scenei?…e plecata in concediu?

    Septembrie 19, 2008 la 2:17 pm

  9. mw

    vine batranul…iarna draga…si zapada se topeste…soarele iar straluceste….mergem toti la prins de peste…intr-o copca de cristal si sa cantam la tzambal!…youhoo!

    acest song este dedicat ioanei & co. pentru frumoasele postari cu parfum de viata subcutanata…subconstienta…subliminala…si in mod sigur sublima!
    sa speram ca dimmi face si ea un bloggstrasse numai al ei!…ladies vreau sa va vad la casele voastre…sa vin cu plugusorul!…ca ioana s-o fii plictisit sa fie soacra polinurorata…si vrea si ea poate sa faca putina ordine in „”pietrele din casa””…
    hai c-am glumit…nu e vorba de pietre…ci de fulgi de nea diafani care in loc sa cada din cer…se ridica spre inaltimi nebanuite!…toata lumea asta e paradoxalexoticdefinita!

    Septembrie 20, 2008 la 1:25 am

  10. lumsa

    bine, hai, faceti-va bloguri cu totii! o sa va vin in vizita de curtoazie, cu una cutie ciocolata elvetiana – caci alta mai buna nu se poa’ -, un sticla de tarie, si o floare. voi, vedeti sa aveti o ceasca de cafea! 🙂

    bine… printre flori… cu toate ca ai vazut bine cat de dragalasa era degetica! vreau sa am copii drgalasi si… mici, sa-i tin pe toti intr-o… cutie de pantofi, sub pod, unde voi locui cu gradina mea cu tot…..
    eeeeeee? ce zici de asta?

    la mine, chiar in acest minut este: 9:25, post m. probabil ca nu ete la marele fix – intotdeauna imi fixez ceasurile din casa la doua-trei minute inainte, sau dupa. nu stiu de ce.

    Septembrie 20, 2008 la 7:24 am

  11. mw

    am o idee…pune-ti toti cei 25 de fingermen@women facuti cu truda placuta printre flori, in cutia de ciocolata…eu mananc ciocolata, si cu un surplus de energie iti aranjez ceasurile dupa greenwich…si daca ai vreo pendula o sa ma dau in leagan atarnat de coada ei…ca sa imi consum surplusul capatat de la caloriile elvetiene!

    Septembrie 20, 2008 la 7:50 am

  12. lumsa

    asa… n-am pendula, dar o sa-mi iau dupa ce surzesc. deocamdata orice zgomot repetat pe timp de noapte ma astenizeaza si nu pot sa adorm… dar can voi surzi, va fi altfel. oricum, imi plac pendulele… cu ajutorul lor te poti auto-hipnotiza…
    traiasca ciocolata elvetiana! de-acum si-n vecii vecilor aceseti planete. nu-i nimic mai bun pe lume! m-as muta la ei numai din cauza asta… dar sunt friguroasa rau. nu stiu cum sa impac varza cu capra… iar daca imi aduc aminte si de lup, deja intru in ceata.
    ps vezi ca datul in leagan nu arde calorii………..:)

    Septembrie 25, 2008 la 6:39 am

  13. mda! mie imi place clinicile elvetiene si tranchilizantele lor! tocmai de asta m-as muta acolo.
    nu mai citesc la posturile trecute, sa vad cum m-ati injurat. hihihi. fuck the past, let’s live in the present! si hei, nu-i vina mea, s-a stricat internetul. am sa-i dau in judecata pe ticalosii aia de la romtelecom!

    Septembrie 26, 2008 la 11:31 pm

  14. lumsa

    dimiiii! nu te-a injurat nimeni, fii pe pace. e o lume libera! face fiecare ce vrea, vine cand are chef… sau internet, pleaca cand gaseste ceva mai bun etc. 🙂 deci, nu trebuie sa te stradui sa citesti din urma – nu las eu pe nimeni sa te injure!!!!!
    te-ai plictisit deja de scoala???? hai in switzerland! tu o sa stai intr-o clinica de cinci stele, eu o sa ma ingras cu ciocolata… si tot universul va fi fericit!

    Septembrie 27, 2008 la 9:05 am

  15. ...

    hey, tancs! am stiut eu ca ma vei sprijini neconditionat, la bine si la rau si la enfermedad (krankheit)! ja, ja, natürlich! Schule ist LANGWEILIG! sure, hai in Schweiz! dar eu nu pot sa iau avionul, ca am rau de inaltimi… o s-o iau pe canalul Dunare-Main-Rhein… swimming.

    Septembrie 27, 2008 la 2:58 pm

  16. mw555

    lumsa…trebuie sa fim altruisti…ma gandeam la caloriile pendulei…
    oare o parafraza arhimed-ievala…de tipul: „”un corp atarnat de o pendula activata cu o cheie saptamanal intr-o deplasare pendulatorie… pur si simplu disloca in spatiu un volum de aer echivalent
    cu turbulenta creata de un tzunami la bursa din NY si este mult mai efectiv in activitatile sale casnice indiferent de sex rasa sau opinii politice””…e doar o idee demna de analizat in timpul somnului si apoi cercetata de neo-freudisti in timpul siestei de dupa pranzul la cantina institutiei unde lucreaza corpul respectiv””!!!

    Septembrie 28, 2008 la 1:50 am

Lasă un răspuns

