…sa batem campii cu gratie, doamnelor si domnilor!

Simeza Cecenia

*

abrupt:
ma rasfat in poala ei
imi pun pete groase pe limba
de ulei
salivez cand ma strange in brate
rar
uneori
ma pregatesc
oase si dinti sa scuip in scuipatoarea de Horezu
vomez ca in filmele americane
cand zgarie la usa
cand miauna incet
languros
ceva
nedefinit
oarecum poetic
si dupa aia… wow!
se ridica in doua picioare lungi
desface mainile catre mine
si tipa fericita:

*

am venit sa-mi sari in brate
sa alergi de departe
si sa te arunci in mine
sa ma invartesc cu tine
pana la capatul nasterii tale
neplanificate

auzi si tu…?! asa zice

 *

iar eu o intreb linistit, calm:

mai Moarte, mai…!
ce-mi esti tu mie?
fata sau baiat?
piatra sau graure?
mama sau tata?
cumnata?
cumatru?
ce-mi esti tu, Moarte, mie?
ce-mi cazi?
imi cazi ruda sau prieten?
dusman imi cazi?
delfin sau lacusta?
poarta sau geam?

de iesire…
de intrare…
de vedere prin tine?

imi cazi Tu?
El, Ea…?
Eu imi cad?

Eu?

dar Ei…?

*

Moarte…
sa te ia moartea, Moarte!

* desene ale copiilor din Cecenia / 2004

dar ar putea fi si ale copiilor din Gaza

 

22 responses

  1. Of, mă, e groaznic. Ar putea fi… Ar putea fi şi ale copiilor de oriunde lipseşte, ştii tu.

    Ianuarie 11, 2009 la 3:01 am

  2. and i saved the best for last……. if i may say so.
    daca pe la ultimele posturi am mai strans din dinti si mers mai departe, aici deja mi-ai sucit mana la spate. se insinueaza uriasa neputinta… ma intristezi.

    Ianuarie 11, 2009 la 4:56 am

  3. mw555

    CECENIAZA

    crancen e razboiul
    spiritul nu piere
    fara de durere
    mame-ndurerate
    copii in varsta
    copii in leagan
    copii lumii
    se omoara
    sub soare
    dintotdeuna
    lumea noua
    vine
    vin
    vi
    v

    lumsa nu fii trista pune-ti ochii in batista
    stai departe de focar nu mai plange in zadar
    uita-te la porumbei cum se bucura si ei
    de o creanga de maslin
    poarta-te ca un delfin
    somnul tau
    sa fie lin
    maine
    fara fum
    pax vobiscum

    Ianuarie 11, 2009 la 5:21 am

  4. Scena,
    oare ma vei putea indragi, nu neaparat iubi, daca nu am reusit sa prind zborul spre Cecenia? dar tu insati ai scris ca nu tot ce zboara e Tarom, iar eu doar acolo am…’abonament’
    spre Cecenia e greu de ajuns, inca; pe spatele biletului meu de avion – care mi se spune ca nu ar fi valabil- scrie asa: ‘plang lacrimile ceor care nu au putut sa inalneasca stelele’ –semnat, Modigliani

    sa nu fie valabil biletul meu?
    inca nu stiu, asa cum nu stiu daca e de bine sau e de rau, cum ar spune cineva;

    cu acelasi respect,

    Ianuarie 11, 2009 la 10:41 pm

  5. Scena,
    nu stiu daca ma vei mai indragi, daca nu voi mai prinde un zbor
    dar tu insati ai scris ca nu tot ceea ce zboara e Tarom, iar eu doar acolo am … ‘abonament’
    si pe biletul meu -care mi se spune ca nu mai e valabil- scrie asa:’ plang lacrimile celor care nu au putut sa intalneasca stelele’ – semnat, Modigliani

    in Cecenia se ajunge greu….
    si inca nu stiu, vorba cuiva, daca e de bine sau de rau, ca nu pot sa zbor acum nicaieri, niciunde

    cu acelasi respect,

    Ianuarie 11, 2009 la 11:44 pm

  6. gandidu-ma cum o sa-mi pun eu ochii in batista, parca mi-a mai trecut tristetea… pentru o secunda…
    as vrea nu sa ma port ca un delfin, ci chiar sa fiu unul. m-ar scuti de corvoada de a fi om. cel putin la apa, legea-i simpla – al mai mare mananca pe cel mai mic… dar nici macar ala nu mananca mai mult decat are nevoie. pe uscat, si-n doua picioare, sunt prea multe paradoxuri… ca sa ma rezum la atat.

    mi-am adus aminte ca am vazut acum cateva luni un documentar. despre un atac terorist cecenian asupra unei scoli elementare pe teritoriu rusesc. au facut asta in prima zi de scoala. au luat prizonieri sute de copii cu mamele, tatii, bunicile, buchetele de flori, fundite si ghiozdane noi… ei vroiau sa-si retraga Putin trupele de pe teritoriul lor. lor le-au murit copiii si civilii… au ales sa se razbune in acelasi fel, pe nevinovati. pe Putin l-a durut in tivul pantalonilor. pana a trimis el antiteroristii, neacceptand conditiile lor, au murit o gramada de oameni… si multi, multi copii. iar cei care au trait, nu stiu cat de normali la cap mai sunt.
    traim intr-o lume mizerabila, de un fanatism si o ipocrizie grotesca! …se da lumea de ceasul mortii cu miscarea ecologica, ca ne moare planeta. nu se zbate nimeni sa se dezarmeze planeta, ca ne omoram intre noi… dar toti ne vaietam ca mor copiii…
    …cred ca n-ar mai trebui sa vin la postul asta. ban-eaza-ma……

    Ianuarie 13, 2009 la 10:31 am

  7. mw555

    lumsa nu te necaji…noroc ca se apropie 2012…si intelegerea umana…va lua o alta directie…probabil in sens unic…

    Ianuarie 13, 2009 la 10:45 am

  8. impresionant…sau nu?

    Ianuarie 13, 2009 la 5:45 pm

  9. stiu ca va fi lumina multa in 2012 pin orfelinate. aruncati un ochi si aici:

    http://isabellelorelai.wordpress.com/

    Ianuarie 14, 2009 la 2:32 am

  10. intelegerea umana nu vine intr-o fractiune de secunda… cat ne ia noua sa murim…. gggg. ar fi trebuit sa vina inainte.

    ps sper sa nu mai am nevoie de electricitate in 2012… in cazul asta.

    Ianuarie 15, 2009 la 6:56 am

  11. mw555

    nu murim…ne transformam…dupa principiul nimic nu se pierde totul se transforma…nu risipi energia din tine pe lumea asta…a o sa ai nevoie de ea in alta lume…mai buna sau nu….ramane de vazut!

    Ianuarie 16, 2009 la 9:02 am

  12. a. uitasem ca nu murim. 🙂 bine. o sa-mi leg energia cu sapte lacate. poate te prind ca n-o sa am nevoie de ea „atunci”!

    Ianuarie 17, 2009 la 9:42 am

  13. mw555

    IN CAZ CA NU O SA AI NEVOIE….O VINZI LA UN BILET IN PLUS…PRECIS O SA FIE MULTI AMATORI!

    Ianuarie 18, 2009 la 7:01 am

  14. da, si asa n-o sa mai existe resurse naturale. o sa am marfa de contrabanada!!!!!!

    Ianuarie 19, 2009 la 6:22 am

  15. mw555

    daca tot te ocupi cu contrabanda…pune te rog pe lista si biscuiti petit beurre nu de alta dar imi plac la cafeaua cu lapte…mai ales scena cand se moaie si cad in lapte de trebuie sa-i cauti cu scafandrii sau cu lingurita…fluppp!
    buni mai sunt!…mosnegutii edentati precis lesina dupa ei!
    citez:
    mai Moarte, mai…!
    ce-mi esti tu mie?
    fata sau baiat?
    piatra sau graure?
    mama sau tata?

    as fi vrut sa adaug
    biscuiti cu lapte
    sau cremschnitt?

    in ultima instanta pentru unii moartea poate fi ceva placut…si nu neaparat ceva care sperie… acceptia de „”ingrozitor”” a fenomenului denumit moarte este in regula…ca daca ar avea acceptia a ceva placut…after ….pamantul ar ramane fara locuitori toti fiind trecuti in categoria de sinucigasi!
    in fond noi muritorii de rand inca in viata tot nu stim despre ce e vorba…preferabil sa privim cu optimism la tot ceea ce va veni in viitor…nu conteaza cum se cheama!
    parca imi vine sa scriu un song al muribunzilor…pe o melodie a la „perinita”:
    muri muri muri bund
    vin la mine sa te tund
    sa arati tu cel mai bine
    sa se uite toti la tine
    si plangand printre suspine
    sa fuga pe serpentine
    cu viteza ilegala
    fara teama de-a lor soarte
    fara frica chiar de moarte!

    ma rog cam asa ceva!

    Ianuarie 22, 2009 la 1:48 pm

  16. mw555

    apropo ca tot divagam pe tema „”moarte”” si ce vrea ea de la noi!…se spune ca unui condamnat la moarte i se permite ca ultima dorinta…o tigara!…ma gandesc ca un condamnat la moarte de cancer la plamani…i se da colac peste pupaza o tigara…teribil de stupid…chiar in toate cazurile de condamnari…propun sa se schimbe sentinta …in a schimba tigara cu un ciorchine de strugure…sau o mamaliga cu branza telemea… s.a.m.d. …ce-i rau in asta?…daca as fi condamnat la moarte as merge pe ideea cu mamaliga!

    Ianuarie 22, 2009 la 2:10 pm

  17. mw555

    de unde si vorba populara : „”am pus-o de mamaliga !”” se poate vedea cat de plina de sens este..

    Ianuarie 22, 2009 la 10:57 pm

  18. mw555

    de unde si vorba „”am pus-o de mamaliga”” se poate vedea cat de plina de inteles este…

    Ianuarie 22, 2009 la 10:59 pm

  19. in sfarsit m-am elucidat cu pusul de mamaliga. nici eu nu stiam de unde ni s-a tras….

    *pun si biscuitii, ca te cunosc.
    *cu moartea, nu ma pronunt… dar ma bag la o tunsoare. 🙂
    *te sun cand sunt pe „patul” proverbial… ca sa-mi canti.

    Ianuarie 23, 2009 la 4:36 am

  20. Frumoase poeziile… dar şi desenele… cît de ciudat să vezi copii desenînd tancuri şi avioane bombardînd… nişte prizonieri în jocurile unor adulţi frustraţi.

    http://www.florincosma.wordpress.com

    Ianuarie 23, 2009 la 5:26 pm

  21. lum, marius, voi va harjoniti asa ca nu va deranjez.:)

    florin, e crunt, nu? iar noi prizonieri in matrice. ma bucur ca ai lasat semn. mai ales aici.

    Ianuarie 23, 2009 la 9:11 pm

  22. Pingback:   Despre Rachel Corrie si trandafirul din teava tancului — Nasii

Lasă un răspuns

