…sa batem campii cu gratie, doamnelor si domnilor!

amnar

jam session cu dorin cozan

mă adulmeci
amuşinezi umorile sfinte
mă pipăi cu vârful limbii sărat dulce amar şlefuit
mă vânturi din plămânii tăi doi şi eu spun:
te imaginez uşor şi sburător ca o piele de liliac
o pungă de plastic lipită de crivăţ pe zid
unde te-am pus şi unde te găsesc, bărbate?

femeie, sunt eu cain
mă confunzi cu un miel cu o carte
nimeni nu scrie
mare ok pe spinarea mea albă şi tare
eu nu spun
unde eşti
ci unde mi-s dumnezeii şi turma
şi limba ta

te gustă
eşti însetat ca un deşert de grădină
ca scalpul de la brâu uite-l
un şarpe înnodat în două noduri strânse
iar între ele obrazul tău în palma mea
sa-ţi fie foame să rabzi să aştepte sucul-ţi
oscioarele să le topească unt miere nisip
să ne frecăm glezna de gleznă
pulpa de pulpă
coapsa de coapsă
pântec de pântec
amnar al salamandrei
lama în foc

tu eşti un trandafir roz căzut din grindina mare cât oul de porumbel
ca diamantul fâşii împarţi stomacul-pulpa-coapsa
funie faci şi le arunci în mare
şi tragi
caşalotul la mal
acum iţi sorbi ceaiul de mentă cuminte
amăruie a mea gura murmură
ninive

tună suflările noastre ca la vărsarea cascadei
bărci asmuţite spre stânci lunecoase
ceruri surpate în pântec şi duhuri
porţi cu tunele
aleg acest umăr
cu el mă aprind şi straja se-ntoarce

semne făceau…
coastele noastre prin ceruri
prin sus
praf alb
aici era inima
plămânii doi aici
mai încolo urma harponului
au fost nişte animale superbe
slobozind sori pete
din pielea lor s-au făcut copertele
li s-a spus
veriga lipsă

13 ianuarie, 2006, Bucuresti-Vaslui

Requiem for a Dream soundtrack

4 responses

  1. ..da, precum scriam in alta parte, eu, neavand ruj de calitate pentru a scrie poeme translucide – si vai, cat de transparent ma vad in, prin si dupa ele !…- le citesc cu o placere voluptuasa si ma simt ca un amnar al salamndrei, nestiind ce pot cuprinde intre niste coperti din pielea-mi;
    mereu ma simt veriga lipsa

    Februarie 8, 2009 la 5:03 pm

  2. ce ai scris aici este un poem

    uite

    ma privesc in oglinda
    opaca
    ea nu ma vede
    priveste abatuta prin mine
    caut si nu am
    nu mai am ruj cat sa scriu
    un poem translucid
    despre cat de transparenta ma vad
    prin ea
    dinspre ea
    un amnar al salamandrei
    cuprind intre copertile din pilea-mi
    de aer
    oglinda nu ma vede
    eu nu exist
    sunt mereu
    veriga lipsa

    Februarie 8, 2009 la 5:14 pm

  3. i’d do anything for a dream
    or a dream of a dream
    to be the missing piece of a whole
    or the whole that yearns for that piece
    i’d go to any extremes to burst out of my skin
    to fill yours
    to feel anything at all
    anything
    but not this.

    Februarie 8, 2009 la 10:36 pm

  4. mi-ar fi placut si niste opinii critice pe aici. aveti?

    Februarie 13, 2009 la 3:25 pm

Lasă un răspuns

