…sa batem campii cu gratie, doamnelor si domnilor!

Incununarea Desteptului Pamantului cu Pana de Vulpe la Palarie

*
cand va striga o data la tine
tu vei intra
doar atunci vei sti ca nu exista iesiri
numai intrari
nu te va chema
te va striga
iar tu iti vei alege un spatiu
pe care e desemnat un semn.

(DE UNDE ATATA LOGICA? CUI II TREBUIE? se deschid si se inchid. acolade, paranteze, necunoscute pana la proba contrariilor, alearga, alearga, invinge, ai ajuns primul, fii fericit, vei intra!)

Photobucket
foto Andrei Iliescu

**
I-a acordat un exercitiu intreg. Cu tot cu rezolvare si rezultatul corect subliniat. Printul o invata poezia matematicii. Cum cade o perpendiculara la intersectia unui „x”. Ea il invata sa respire din stomac, ca la yoga, dar cu furnicaturi si gol. Da. Cu furnicaturi si margaritar de transpiratie rece, ca si cum ai calca un sarpe pe coada. Asta e treaba lui si a ei: sa se invate unul pe celalalt ce cu totii uitaseram. poezia matematicii. Nu te gandi la magie. Nu. Nu e nici mistica. Ce dat in bobi, carti, ghicit in cafea si stele? ce carti groase…? Ce mai e si asta?! Priveste aici:
clar pe doi–poezia.
A rezolvat corect,
si-a primit cununa.

M-am incovrigat pe fruntea lui si,
pentru ca eram mai sus de barbie si nas,
chiar mai sus de ochi, si-a zis:
„vine de sus, precis are pene”.
Cate pene ai?

Obsedanta matematica

(N-AS VREA SA-I PIERD PE DRUM… da, i-am pierdut. asa fac mereu si nu-mi cos buzunarele, nu-mi lipesc o palma de frunte si una de ceafa, il las sa ma cotropeasca, sa ma invinga cu incolacirea lui, in incolacirea ei inmanusata. miroase a pana, dar e coada. ti se deschide un ochi in stomac? ce vede? spune!)

***
era un spatiu de joc
pe care el era semnul
care-si cerea perechea rotunda
apoi, a fost palarie fara pana
„ce cap frumos” i-a zis
lasa-ma sa stau pe fruntea ta!
si a stat
ai fire de blana, a adaugat
da-mi pana ta!
acum sunt intreg

(REPETA! VREAU SA INTELEG! DA, DA REPETA! ca si cum ar fi ceva important de stiut. ca si cum ar cantari, ca si cum ar avea masa, gravitatie. bine. nu repeta. e mai bine asa. confuzie. punct. atatea obiecte, atatea obiecte. mai mare mirarea.)

****
Spunea ca intrarea in soare e una. Sunt si altele, multe. De unde banuia ca stie, nu a spus.
In stele, in podele de lemn sau piatra.
Direct in colivie sau cusca.
In gradina–intri in gradina: sapat, udat, plivit, cules, ofilit, aruncat
sau in salata, in ciorba, langa propriul ou inotand, langa pana ei si palaria ta, in lichidul clar, hranitor, sau singur-trist jumatate, odata si inca o data iar tu nu ai habar, dar uneori iti amintesti ceva, cum ca-ti crescusera aripi in loc de coada, sau coarne sau nisip in cuib, ca tu ti-ai ales tarcoalele lui calme, iar el sasaie cu limbi bifurcate si te pandeste, ai grija cum calci, pe unde calci, ai grija ca eu nu am coada, eu sunt o coada.
Tu ai zis, la inceput
voi avea grija
acum stiu
apoi ai uitat si ai ales iar
ai tipat ca vrei aia si aia si aia
cat mai mult, cat mai mult,
pot sa duc ai zis

iar el a strigat mai tare ca tine:
bine
fie
e alegerea ta,

desteptul pamantului!

9 responses

  1. 🙂 si iata semnul!
    asa iti sade mult mai bine. si cu pana de vulpe! arati superb. nu misca, nu zambi, nu inghiti. aduc aparatul.

    Martie 22, 2009 la 6:16 am

  2. si iata-te si pe tine. e de bine. semnul asta are niste ani buni dar parca s-a insemnat ieri. are o cheie. uite lacatul!

    Martie 22, 2009 la 12:05 pm

  3. mw555

    ioana dear esti geniala…interesanta fotografie cu tendinte religioase…

    BAUHAUS
    mirosurile lui christian dior
    reclama spanzura gandul
    algebrele se lupta
    cu sufletele destramate
    banii toti pe masa
    ca o cenusa de suflet
    restaurante de lux
    si viata incolacita
    in forma de DNA
    arata
    ca totul are sfarsit
    in univers cand se naste altul
    in locul lui…
    merita un gand razlet
    pentru ca o viata intreaga
    nu ai la dispozitie
    un ziar care latra
    nu este un poem lichid
    si avem de ales
    finalul

    Martie 22, 2009 la 1:39 pm

  4. marius, iti ramasesem datoare cu un raspuns, dincolo, dar am vrut sa vad, intai, filmul. nu sunt in mood sa continui jam-session-ul dar uite un link care se potriveste poemului ca o manusa. poate il stii dar eu il pun oricum.

    http://gigapan.org/viewGigapanFullscreen.php?auth=033ef14483ee899496648c2b4b06233c

    undeva, departe, dar nu foarte, sunt si eu. si tu, poate mai aproape. sau nu.

    Martie 22, 2009 la 4:12 pm

  5. Mesaj important pentru bloggerii din Capitală!

    Pe 30 mai sărbătorim Ziua Bloggerilor Bucureşteni (ZBB). Vor avea loc concerte, video-proiecţii, târguri de blogging, expoziţii, vânzări de produse ale bloggerilor, petreceri etc. Informaţii şi înscrieri pe ZBB-2009.RO. Bloggerii care doresc sa se implice in organizarea evenimentului sau vor să iniţieze concursuri cu premii, să ne trimită mesaje la valecano@yahoo.com
    Atentie! Bloggerii care se inscriu la festival vor primi saptamanal invitatii gratuite ( de doua persoane ) la Eurocinema. Amanunte gasiti la pagina cu noutati de pe site.
    Va rugam postati bannerul ZBB pe blogul vostru si trimiteti mai departe mesajul sa circule pe blogosfera.
    Multumim

    Martie 27, 2009 la 12:54 am

  6. 🙂 stii ca ma dau in vant dupa semne… nu ma ispiti, ori voi cauta cheia pana innebunesc. probabil ca n-o voi gasi. sunt sigura ca ai inghitit-o, impreuna cu celelalte. tu si cu mancatorii de avioane…

    am vazut si linkul… 🙂 dar deja eram la curent cu anvergura viziunilor tale.

    Martie 28, 2009 la 5:52 am

  7. mw555

    n-am inteles ideea ta…stai sa-mi scot din strungareata o elice…nici n-am observat ca mi-a trecut prin cap…un boeing…

    Martie 30, 2009 la 3:43 pm

  8. … scuza-ma ca am fost evaziza… era adresata ioanei…
    cu toate ca stiu ca si tu esti cu… scretele si semnele si cheile inghitite, mai rau decat ea. o sa va reciclez intr-o zi… numai sa ma lasati.

    🙂

    Martie 31, 2009 la 5:20 am

  9. evaziva…. era

    Martie 31, 2009 la 5:20 am

Lasă un răspuns

