…sa batem campii cu gratie, doamnelor si domnilor!

nu are importanta ce anume isi doreste…

„oboseala, plictiseala, -1,5 % gene o musculita de otet, dezgust, sila, ne nastem lenesi, singuratate, acceptare fatalista, incapacitate de a face ceva pentru noi insine, imobilitate, interior, alb sau negru, apoi mult gri, nimic nu mai e posibil, tristete, iar singuratate, lant, lent, suferinta, vid, absenta, teama, garduri, ziduri, cetati intregi inconjurate de oceane involburate, ceturi, contururi, picioare reci, ceturi, marea lehamite.”

un baiat vede in fiecare zi pe geam palatul culturii
ii mai zic uneori iesi plimba-te prin parc
du-te cu amicii la o bere cat mai e soare
cat inca se vede soarele

imi doresc cu disperare ceva

isi doreste cu disperare ceva
isi doreste
ceva anume
cu disperare
intr-o zi a inceput sa-si doreasca ceva
inchipuiti-va
acum, in chiar acest precis moment isi doreste ceva cu disperare
nu conteaza ce
e ceva anume dar pentru noi nu conteaza ce isi doreste
mie mi-a spus ce anume
(nu e secret)
dar nu este important pentru voi
cum nici pentru mine nu e
ce anume el isi doreste cu atata disperare

din ziua in care mi-a demonstrat pe o foaie de bloc a trei
cu cata disperare isi doreste ceva anume
(nu e important ce anume pentru voi sau pentru mine)
am inceput sa intreb alti baieti tu ce iti doresti dar tu
tu iti doresti ceva cu disperare?
aproape toti isi doreau cu disperare sa nu fie parasiti
de fetele sau femeile pe care le iubesc
sau doar le doresc
sau doar le-au tras-o si gata si-au scuturat pletele
si pe-aici ti-e drumul
unii isi doreau bani
foarte putini isi doreau bani cu disperare
unii un rost
nu stiau sa explice cuvantul
in rest nimeni nu-si dorea ceva anume cu disperare
nimeni nu-si dorea cu disperare sa schimbe lumea
sa o faca mai buna
de exemplu
sau alte chestii cliseu
mi-au demonstrat pe foi diferite de bloc
ca nu ar avea rost sa-mi explice n-as intelege e clar
cat de mare este lehamitea disperarii lor de a nu-ti dori nimic
anume
cu disperare

nu are importanta pentru voi
cum nici pentru mine nu are vreuna
dar va spun
baiatul ala care se vede colo sus la geam
cel care se zgaieste la palatul culturii
in fiecare zi
indiferent daca e soare
sau ploua sau ninge
isi doreste cu disperare
(nu e secret, asa ca pot sa va spun)
marea lehamite

16 decembrie, 2005, Bucuresti

9 responses

  1. Un tablou trist, cu pastarnaci si inghetata de vanilie… Daca il mai adaugam si pe cel ce zgaieste pe geam…

    August 5, 2009 la 10:09 pm

  2. nuclearrr

    Actuala! Cam asa, cam asa…
    Dar eu pot sa adaug: unii isi doresc BANI cu disperare, pana la crima..uite in jurul nostru; in rest, n-au niciun Dzeu, nicio pasiune…

    August 6, 2009 la 8:42 am

  3. zully

    superb!

    August 8, 2009 la 1:25 am

  4. Pingback: De ce nu vor bani traducatorii romani… « Zully's Words

  5. Ar putea incerca si Marea Crapelnitza… la grande bouffe…

    Oricum, dorind ceva ce nu ai = suferinta… si nenea Buddha a descoperit chestia asta cu vreo 500 de ani (daca nu ma insel) inainte de Hristos… Suferinta e peste tot si vine din neadecavarea noastra la realitate…

    In loc sa ne bucuram de ce avem, dorim mereu ceva ce nu avem inca… pe urma, daca obtinem chestia respectiva, vrem imediat altceva… si tot asa…

    Asta e prostia noastra umana fundamentala…In loc sa ne bucuram pe deplin de ce avem si ne e la indemana (o zi cu soare, un pic de aer proaspat, o clipa de liniste, un poem frumos – chiar si despre plictis, disperare si dorinte fara (sau cu) importanta…) noi, aproape toti, dorim chestii pe care fie nu le avem, fie nu le putem avea… Amorul etern, bani cacalau, functia de prim ministru, celebritatea lui Angelina Jolie, tinerete eterna… Et pourtant, c,est si simple! DAnu filozofu care accepta, da nefatalist…

    August 8, 2009 la 3:40 pm

  6. ZullY, nu mi-ar fi trecut niciodata prin cap ca este prima data cand intri la comentarii. Scuze tie, lui Paul si lui nuclearr ca am intarziat atat cu moderarea.

    Va multumesc pentru tot si va daruiesc si voua melodia de mai sus. Sper sa va placa.

    Danu, ti-o amintesti? Melodia, i meant.
    Sunt ok. Cred. M-am ascuns peste piele si dau intaietate codurilor tari.

    Sa va traiasca Mariile. Bine!

    August 15, 2009 la 12:41 am

  7. excelent !

    August 16, 2009 la 12:51 am

  8. multumesc!

    August 16, 2009 la 1:30 pm

  9. mw555

    chiar ca nu are importanta!
    un mic exemplu:

    Februarie 26, 2010 la 5:23 am

Lasă un răspuns

